הנהלה שוויונית באס”ט

לראשונה בתולדות אגודת הסטודנטים בטכניון (אס”ט) – שוויון מלא בין גברים ונשים בשדרת ההנהלה הבכירה באגודה. כמחצית מהתפקידים הבכירים באגודה מאוישים בידי נשים ובהן סגנית היו”ר, הדוברת, יו”ר הוועדה האקדמית, מנהלת משרד משאבי אנוש ומנהלת משרד התרבות.

“הרכב המנהלים כיום הוא הרכב מעורר השראה המהווה דוגמה ומופת עבור הסטודנטים, עבור הטכניון ועבור מוסדות אחרים בארץ,” אומר יו”ר אס”ט עידו בירן. “נמשיך לקדם פלורליזם וגיוון באגודה, בטכניון ובחברה בכלל.”

לינוי נגר שאול, סטודנטית להנדסת חומרים וכימיה וסגנית יו”ר האגודה, מספרת כי “בשנים האחרונות מצאתי את עצמי עוסקת רבות בקידום מעמדן של נשים במסגרות שונות. במקביל לתהליך באס”ט, במסגרת תפקידי במילואים כמ”פ מפקדה בדובדבן, אני עוסקת רבות בסוגיית שירות נשים ביחידות קרביות ובפרט כחלק ממערך המילואים. אני מאמינה בלב שלם כי יש מקום לכולנו וכי קידום נשים הוא מטרה חברתית ואף טכניונית.”

לדברי בירן, יו”ר האגודה וסטודנט בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול, “אס”ט שואפת וחותרת כל העת להוות דוגמה אישית בתחום וזה ובתחומים נוספים, אך אין די בכך. אני סבור שעל כל גוף ציבורי ופרטי, ובפרט גופים אקדמיים וממשלתיים, להוות דוגמה חיובית בכל הקשור לקידום נשים ולהגעתן לדרגות בכירות.”

יאנה גרישצ’נקו, סטודנטית לתואר שני בהנדסת חומרים וכימיה, כיהנה בעבר במגוון תפקידים באגודה ובהם סגנית יו”ר, וכיום היא מנהלת משרד התרבות. לדבריה, אס”ט מהווה בית שני לכלל העובדים ושומרת על סביבה מגוונת ומכילה. “גם בתפקידים שהיו בעבר בעלי צביון מגדרי מסוים אפשר לראות כיום נשים וגברים כאחד – החל מדרג הנשיאות, דרך תפקידים טכנולוגיים ועד לעבודות פיזיות מאומצות, וכל זאת תחת מדיניות ברורה של שוויון.”

הנהלת האגודה וכלל עובדיה מזמינים כל סטודנט וסטודנטית שהעשייה בוערת בליבם להיכנס לאתר, להיחשף לשלל התפקידים באגודה ולהצטרף למשפחה.

נכתב על ידי גל ויצנר דוברת אס”ט.