חברה חדשה באקדמיה הלאומית האמריקאית להנדסה

האקדמיה הלאומית האמריקאית להנדסה (NAE) הכריזה החודש על קבלתם של 106 חברים חדשים ו-23 חברים בין-לאומיים (לא אמריקאים) ובהם בוגרת הפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב בטכניון ד"ר יואל מארק, סגנית נשיא למחקר ומדע ל-Alexa Shopping באמזון העולמית.

ד”ר מארק גדלה בצרפת, ואחרי תואר שני בהנדסה מ-Ecole Nationale des Ponts et Chaussées בפריז הגיעה לישראל כדי ללמוד לתואר דוקטור בפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב בטכניון. מאז היא שומרת על קשר הדוק עם הטכניון וכיום היא חברה בקורטוריון ובוועד המנהל של הטכניון.

ד"ר יואל מארק

ד”ר יואל מארק

במסגרת תפקידה באמזון מובילה ד”ר מארק בישראל, בארצות הברית ובבריטניה חוקרים העובדים על שיפור בחקר הקול, על תשובות אוטומטיות לשאלות ועל AI בשיחות. היא מתמקדת בתחום הקניות וחוקרת תחומים חדשים כגון הומור חישובי, שהוא בעיניה אחד האתגרים הגדולים בתחום ה-AI.

ד”ר מארק, עמיתת ACM, מצטרפת לשורות ה-NAE בשל “תרומתה לאחזור מידע מקוון ולניהול נתונים ומנהיגותה במחקר תעשייתי יישומי.” לדבריה, “קבלתי לקהילה היוקרתית של NAE היא כבוד עצום עבורי ואני מצפה בקוצר רוח לשיתופי פעולה עם מהנדסים ומדענים במה שאהבתי לעשות מאז ומעולם – מינוף המדע והטכנולוגיה לשיפור חייהם של אנשים ברחבי העולם. ”

“בחירתה של ד”ר מארק לאקדמיה הלאומית האמריקאית להנדסה מהווה הכרה בין-לאומית חשובה והישג אישי אדיר,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “כחברה בוועד המנהל ובקורטוריון של הטכניון היא תורמת רבות מזמנה וממרצה למען הפקולטה למדעי המחשב והטכניון ומשמשת שגרירה חשובה של הטכניון בחיזוק קשרי אקדמיה ותעשייה בתעשיית ההייטק הישראלית והעולמית. כאחת הישראליות הבכירות בעולם ההייטק היא מעודדת סטודנטים וסטודנטיות להשקיע במחקר מתקדם ובתארים גבוהים שיקנו להם ערך מוסף בתעשייה. ד”ר מארק מהווה דוגמה ומקור השראה לסטודנטיות ולצעירות המתעניינות במדע ובטכנולוגיה, ובדבריה ובמעשיה היא מוכיחה שאין תקרה שאין ביכולתן לפרוץ. אנו מברכים את ד”ר מארק ומתברכים בהישגיה.”