שאלה קטנה – יוזמה גדולה

הפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב העניקה פרס הצטיינות חברתית לטל חקלאי - סטודנטית שהקימה פרויקט חונכות ייחודי

טל חקלאי הגיעה לטכניון לפני כשנתיים, סטודנטית חדשה בפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב. לא היה לה שום רקע בתכנות, אבל החששות שלה הגיעו ממקום אחרי לגמרי: היא לא הכירה איש בטכניון. “לשמחתי,” היא אומרת, “מהר מאוד מצאתי חברים טובים, ואני לא מסוגלת לדמיין איך הייתי עוברת בלעדיהם את התואר. במיוחד בשנה האחרונה, כשלומדים רק מהבית, הם מצילים אותי.”

בשנה שעברה, עם פרוץ המגפה, הבינה חקלאי שמציאות חייהם של הסטודנטים החדשים השתנתה לגמרי – הם לומדים מהבית, או מהמעונות, ואין להם כמעט הזדמנות להכיר את הסטודנטים שלומדים איתם בסמסטר. “לפעמים כל מה שצריך זה מישהו שיענה לך על שאלה קטנה, אבל הסטודנטים החדשים כיום מתקשים להכיר סטודנטים אחרים שלומדים איתם ולכן קשה יותר להיעזר זה בזה וליצור קבוצות למידה.”

כך נולד ביוזמתה פרויקט “חבר טלפוני” שיצא לדרך לפני כמעט שנה, בסמסטר אביב 2020; חקלאי, סטודנטית מצטיינת ופעילה בוועד הסטודנטים הפקולטי, הקימה בתמיכת הוועד מערך חניכה המלווה סטודנטים חדשים ומעניק להם עזרה בלימודים. עד מהרה נרשמו לפרויקט יותר מ-200 סטודנטים חדשים ו-170 חונכים. החונכים הם סטודנטים ובוגרים של הפקולטה למדעי המחשב שמעניקים את העזרה בהתנדבות מלאה. היא ניהלה בעצמה את הפרסום, את ההרשמה, את גיוס החונכים ואת השיבוצים, כלומר את יצירת הקשר בין החונכים לסטודנטים החדשים.

 

כעת היא קיבלה על כך פרס הצטיינות חברתית מטעם הפקולטה. הפרויקט, כך הוסבר, לא רק סייע לסטודנטים החדשים בהבנת החומר הנלמד אלא גם יצר חברויות וקבוצות למידה החיוניות כל כך לחוויית הלימודים ולהצלחה העתידית בתואר.

הפרויקט נמשך השנה עם הסטודנטים שהצטרפו לפקולטה באוקטובר 2020, וכיום פעילים בו כ-130 חונכים.