דוקטור לשם כבוד לד”ר אלברט בורלא

הטכניון יעניק תואר דוקטור לשם כבוד למנכ"ל ויו"ר חברת פייזר ד"ר אלברט בורלא

אלברט בורלא (קרדיט: באדיבות פייזר)

ד”ר אלברט בורלא (קרדיט: באדיבות פייזר)

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון הודיע שהטכניון יעניק תואר דוקטור לשם כבוד לשנת 2021 למנכ”ל ויו”ר חברת פייזר ד”ר אלברט בורלא. ד”ר בורלא יקבל את התואר על הישגו יוצא הדופן בהובלת פיתוח החיסון החדשני כנגד SARS-CoV-2, הנגיף המחולל את מגפת הקורונה. החיסון המסייע בהיחלצות ממשבר הקורונה צפוי להוות מופת לפיתוח מגוון רחב של טיפולים מבוססי mRNA.

“כיו”ר מועצת המנהלים של חברת פייזר הוביל ד”ר בורלא את המאמץ המורכב לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה בזמן שיא”, הסביר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “ב-27 שנות עבודתו בפייזר קידם ד”ר בורלא את החברה בתחומים רבים ובהם חדשנות טכנולוגית. פיתוח החיסון לקורונה הוא הישג ביוטכנולוגי יוצא דופן הממחיש את חשיבותם של המדע ושל המחקר הבין-תחומי. החיסון יביא מזור לאנושות כולה ויחד עם חיסונים אחרים יחלץ את העולם מהמשבר שנקלענו אליו בעקבות התפרצות המגפה בסוף 2019. סיפורו המשפחתי של ד”ר בורלא, בן לניצולי שואה מסלוניקי, הוא סמל לחיותו המופלאה של העם היהודי וליכולת ההתחדשות שלו לאחר השואה.”

“אני נרגש מהבשורה ומקבלת התואר מהטכניון – מוסד בעל חשיבות רבה ומורשת מרשימה,” אמר ד”ר בורלא לנשיא הטכניון בשיחה הטלפונית שבה התבשר על קבלת התואר. “בצעירותי שקלתי ללמוד בטכניון ולכן זו סגירת מעגל מרגשת עבורי.”

ד”ר אלברט בורלא נולד בסלוניקי בשנת 1961 למשפחה יהודית שחלקה נספה בשואה. משפחתו, שהגיעה ליוון בעקבות גירוש ספרד, עסקה בתכשיטנות וביהלומים ועסקיה התפרשו על פני ארצות רבות. קהילת סלוניקי, שהייתה הקהילה היהודית הגדולה ביותר ביוון, מנתה בשנות השלושים כ-80 אלף איש; כשני שלישים מהם נספו בשואה.

ד”ר בורלא השלים את כל תאריו האקדמיים באוניברסיטת אריסטו בסלוניקי והוא דוקטור ברפואה וטרינרית ובביוטכנולוגיה של הרבייה. בשנת 1993 הצטרף לחברת הענק פייזר, מחברות הביו-פרמצבטיקה המובילות בעולם, ומאז מילא בה שורה של תפקידים. הוא הוביל את פיתוח הנוגדנים בחברה והיה נשיא VOC – החטיבה העולמית המובילה את החיסונים, האונקולוגיה ובריאות המטופל בפייזר. באוקטובר 2018 הוא התמנה למנהל התפעול הראשי של פייזר, ב-2019 מונה למנכ”ל החברה וב-2020 החל לשמש גם כיושב ראש החברה.

בשנים האחרונות הוביל ד”ר בורלא את פייזר בהידוק הקשרים עם חברות טכנולוגיה ובאימוצן של טכנולוגיות חדשניות כגון בינה מלאכותית. בתחילת שנת 2020, בעקבות ההתפרצות העולמית של מגפת הקורונה, הוא רתם את רוב משאבי החברה לפיתוח החיסון לנגיף, תוך עמידה בלוחות זמנים מאתגרים. לאורך כל הדרך הבטיח ד”ר בורלא כי לא יתפשר על בטיחות החיסון, והאישור התקבל אחרי מחקר נרחב שכלל יותר מ-40 אלף נבדקים.

התואר יוענק לו בנובמבר 2021 במסגרת הקורטוריון, מושב חבר הנאמנים השנתי של הטכניון.