לזכרו של הרב לורד יונתן זקס ז”ל

הרב לורד יונתן זקס, מנהיג דת בינלאומי, הוגה דעות ומחבר עטור פרסים שכיהן כרב הראשי של חבר העמים הבריטי בשנים 2013-1991 נפטר אתמול בגיל 72.

בשנת 2018 העניק הטכניון לרב זקס תואר דוקטור לשם כבוד “בהוקרה על תרומה בת עשרות שנים לשימור מסורת האמונה היהודית ועל העשרת הזהות היהודית; בהערצה על מעמדו כמנהיג דתי בינלאומי וכקול מוסרי מוערך בעולם; וברחשי תודה על מסירותו האיתנה למדינת ישראל ולעם היהודי.”

בטקס בטכניון נשא הרב זקס דברים בשם מקבלי התארים. הוא אמר כי “זהו כבוד גדול לקבל תואר כבוד מהמוסד שפיתח תרופה לפרקינסון, רשם פריצות דרך בעולם המידע והוביל את פיתוח כיפת ברזל. ישראל מוכיחה כיצד אפשר להיות בן 70, או כמעט בן 4,000 שנה במקרה של העם היהודי, ולהישאר צעיר. חלק מיכולתה של מדינת ישראל להישאר צעירה טמון בטכניון. הטכניון הוא דוגמה חיה ל’תיקון עולם’, להרכבה של עולם מפורק. והוא עושה זאת מעצם הימצאותו בלבה של כלכלת ההייטק הישראלית, אומת הסטארט-אפ. כל פיתוח טכנולוגי שמקורו בישראל, בין אם מדובר בטכנולוגיה רפואית, בננוטכנולוגיה, טכנולוגיה חקלאית, טכנולוגיית מידע, שיפר את חייו של האדם.”

במסגרת קורטוריון 2018 התקיים בטכניון דו שיח בנושא מדע ודת בהשתתפות הרב זקס וחתן פרס נובל פרופ’-מחקר אהרן צ’חנובר מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בסוגייה “האם אלוהים משחק בקוביות?” לצפייה באירוע לחצו כאן

יהי זכרו ברוך.

לדברי הרב זקס בטקס מקבלי התואר דוקטור לשם כבוד ב-2018 – כאן