מאות מלגות סיוע מיוחדות הוענקו לסטודנטים

תחת הכותרת "אף אחד לא מפסיק ללמוד": הטכניון חילק מאות מלגות סיוע מיוחדות לסטודנטים

מאות סטודנטים קיבלו לאחרונה מלגות סיוע בסכום כולל של 1.7 מיליון שקל באמצעות לשכת דיקן הסטודנטים בטכניון. המלגות, בסך אלפי שקלים כל אחת, ניתנו בתמיכת הטכניון, ארגון בוגרי הטכניון, אגודות ידידי הטכניון בארץ ובעולם וגופים חיצוניים ובהם ות”ת וקרן משה מאיר הורביץ ז”ל בניהול קק”ל. אלה מלגות סיוע מיוחדות שיקלו על הסטודנטים והסטודנטיות להתמודד עם אתגרי תקופת הקורונה ועם המשבר הכלכלי הקשה אליו נקלעו.

“אני ומשפחתי חווינו תקופה קשה מאוד, והמלגה תעזור לי מאוד בשנה הבאה ותדחוף אותי קדימה. יום אחד אני מקווה שאהיה במקום שלכם – בוגרי הטכניון התורמים כעת למלגות סטודנטים – ואתרום לאנשים הנמצאים במצבי כיום. אני שמחה ללמוד בטכניון, שתמיד תומך בסטודנטים בכל ההיבטים ובכל סיטואציה.” את הדברים אמרה נ’ סטודנטית בת 22, שתתחיל בקרוב את לימודי השנה הרביעית בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, כשהתבשרה כי אושרה לה “מלגת קורונה” מהטכניון.

כמו כן, הרחיב הטכניון באופן משמעותי את מעטפת התמיכה בסטודנטים ע”י הקמת קרן הלוואות מיוחדת בה יכול לקבל כל סטודנט (ללא מבחני הכנסה ומעמד סוציו כלכלי) עד 20,000 ₪ שיוחזרו ללא ריבית והצמדה רק לאחר סיום הלימודים וגם אז באופן מדורג.  עד כה סייעה הקרן למאות סטודנטים בסכום כולל של למעלה מ- 2.5 מיליון ש”ח.

הטכניון גם אפשר לסטודנטים לדחות את תשלום שכר הלימוד בסמסטר האביב ונמנע מהטלת קנסות על אלו שהפסיקו את חוזה השכירות שלהם במעונות בטרם עת עקב שיבושי הקורונה.

“אנו נחושים להבטיח שמשבר הקורונה לא יקטע את רצף הלימודים של שום סטודנט בטכניון,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. ” גם בשנת הלימודים הקרובה נמשיך את התמיכה בסטודנטים באמצעות מלגות, הלוואות וערוצים נוספים בסיוע ידידי הטכניון בארץ ובעולם ובתוספת תקציב מיוחדת של ות”ת. תמיכת ידידנו בעולם בסטודנטים בעת הזו יוצקת תוכן ממשי ועדכני לצירוף המילים “משפחת הטכניון” המאפיין אותנו זה שנים.”

לדברי דיקנית הסטודנטים בטכניון פרופ’ אילת פישמן, “הקשיים שהעמידה מגפת הקורונה הובילו לכמות גדולה מאד של פניות למלגות ולמעונות. את המלגות הענקנו לפי קריטריונים מוגדרים ואחידים. כעת אנחנו מנסים לגייס מקורות עבור סטודנטים שנמצאים מעט מתחת לסף הקבלה.”

גם במעונות הטכניון עולה הביקוש על ההיצע, וגם שם יפעל הטכניון לספק פתרונות מיטביים. בשנים האחרונות השקיע הטכניון משאבים עצומים בהוספת פתרונות דיור לסטודנטים, וכיום הוא המוסד המוביל בארץ במספר הסטודנטים המתגוררים בו.

שניים מהתורמים הבולטים בסבב התמיכה הנוכחי הם בני הזוג בוגרי הטכניון טל אלון, המנהל את המרכז החינוכי הוד הכרמל, ואשתו קרין רוזנטל. השניים החליטו ביוזמתם לתרום לסטודנטים את מענק הקורונה שקיבלו מהמדינה.

יו”ר ארגון בוגרי הטכניון סיגל פירסט סיפרה: “טל אלון פנה אלינו בבקשה לתרום את המענק שלו ושל אשתו קרין למען מלגות לסטודנטים. בהשראתם יצא ארגון בוגרי הטכניון בקמפיין התרמה של מענקי הקורונה וכבר הצליח לגייס עשרות אלפי שקלים שתרמו בוגרי ובוגרות הטכניון לדורותיהם למען הסטודנטים. ארגון הבוגרים פועל כל העת לחזק את הקשר בין בוגרי הטכניון לסטודנטים, והמושג ‘משפחת הטכניון’ מלווה אותנו ביומיום. חוזקתה של המשפחה נמדדת בימים קשים ואנו מזמינים את בוגרינו להירתם ליוזמה.”

גם אגודת ידידי הטכניון בישראל נרתמה למהלך. “אנו מודים לידידי הטכניון בארץ שנרתמו לתרום לקרן החירום של הטכניון לסיוע לסטודנטים נזקקים,” אמר יו”ר אגודת ידידי הטכניון בישראל פרופ’ אמריטוס פרץ לביא. “נדיבותם של ידידנו בימים קשים אלה של חוסר ודאות כלכלית היא מקור לגאווה והערכה רבה. ללא תרומתם, סטודנטים רבים היו נאלצים להפסיק כעת את לימודיהם.”