פרופ’ פרץ לביא התמנה ליו”ר אגודת ידידי הטכניון בישראל

פרופ' אמריטוס פרץ לביא, שכיהן כנשיא הטכניון בשנים 2019-2009, התמנה ליו"ר אגודת ידידי הטכניון בישראל. פרופ' לביא מחליף בתפקיד את איש העסקים בוגר הטכניון אלוף (מיל') חגי שלום, שסיים שש שנות כהונה כיו"ר האגודה.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון בירך על המינוי והודה לפרופ’ לביא על הסכמתו לשמש יו”ר אגודת ידידי הטכניון בישראל. “בתקופה המאתגרת שבה אנו נמצאים היום,” אמר הנשיא, “חשוב שנתרכז בחיזוק בסיס הטכניון בישראל באמצעות הידוק הקשרים עם התעשייה הישראלית ועם בוגרי הטכניון לדורותיהם, כדי שנבטיח את המשך המובילות המדעית-מחקרית של הטכניון בארץ ובעולם.” פרופ’ סיון הודה בחום בשם משפחת הטכניון לאלוף (מיל’) חגי שלום, יו”ר אגודת ידידי הטכניון היוצא, על פועלו לקידום האגודה.

“לפני 45 שנה קשרתי את גורלי בגורל הטכניון,” אמר פרופ’ לביא בעקבות ההודעה על מינויו. “כאן התפתחתי כחוקר וכמחנך וכאן התקדמתי בשדרת הניהול הטכניונית עד לתפקיד המחייב של נשיא הטכניון. אני גאה להיות חלק ממשפחת הטכניון – משפחה שכל חבריה עתירי הישגים, מחויבים למדע ולהשכלה, אנשים שאכפת להם זה מזה, מהמדינה שבה הם חיים ומבני אדם בכל מקום שיהיו בו. לטכניון תפקיד מרכזי בפיתוח המדינה וביצירתה של תעשייה הייטק בעלת שם עולמי. לאגודת הידידים של הטכניון בישראל תפקיד חשוב ומרכזי בשמירה על המשך היותו מוסד אקדמי מוביל בארץ ובעולם. בתור יו”ר אגודת ידידי הטכניון בישראל אפעל לחזק את הקשר בין הטכניון לבוגריו ולתעשייה הישראלית.”

“היום, יותר מתמיד, אנו זקוקים לעזרת ידידי הטכניון בישראל,” אמר פרופ’ אלון וולף, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים. “היכרותו העמוקה של פרופ’ לביא את הטכניון על כל שלוחותיו בארץ ובעולם תסייע לנו לקדם ולפתח קשרים עם תורמינו גם בישראל.”

פרופ’ לביא, מומחה בעל שם עולמי לחקר השינה, הוא יזם שנמנה עם מייסדי “איתמר מדיקל” וחברות נוספות בתחום ההנדסה הביו-רפואית. לפני מינויו לנשיא הטכניון הוא שימש בתפקידים בכירים אחרים ובהם דיקן הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט וסגן נשיא הטכניון לקשרי ציבור ופיתוח משאבים. ב-2015, במקביל לכהונתו כנשיא הטכניון, הוא התמנה ליו”ר ור”ה (ועד ראשי האוניברסיטאות). במרוצת השנים היה פרופ’ לביא מעורב, כמומחה עולמי בתחום השינה, בכמה החלטות ציבוריות משמעותיות ובהן ביטול שעת האפס בבתי הספר היסודיים, הנהגת שעון הקיץ, הארכת משך השינה המינימלי בצה”ל והפעלת הגל השקט בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה. מינויו ליו”ר אגודת ידידי הטכניון בישראל נכנס לתוקף מיד עם אישורו פה אחד ב-23 ביוני.

 

אגודת ידידי הטכניון בישראל, המנוהלת על ידי עפר שמחוני, פועלת לחיזוק הטכניון ולהמשך צמיחתו ופיתוחו. זאת באמצעות גיוס תמיכה בפרויקטים אסטרטגיים בטכניון מבוגרים, מחברות בתעשייה, מקרנות פילנתרופיות ועוד.

קרדיט לתמונה: Wall Street Journal photos – Credit to Annie Tritt