הטכניון ורמב”ם מכריזים על הקמת קרן תרומות למחקר משותף למען בריאות האדם

לציון ההכרזה על הקרן יתקיים כנס וירטואלי (webinar) משותף הפתוח לקהל הרחב. באירוע, שייערך
היום – יום רביעי, 27 במאי ב-20:00 – יוצגו מחקרים ופיתוחים חדשניים של חוקרי הטכניון ורמב”ם בנושא הקורונה

 

הטכניון והקריה הרפואית רמב”ם מכריזים על הקמת קרן מחקר משותפת למען בריאות האדם, וזאת במסגרת סמינר וירטואלי (Webinar) שייערך הערב. הקרן תתמקד במחקר ובפיתוח טיפולים חדשים, דרכים לאבחון מהיר, פיתוח טכנולוגיות להגנה על הצוותים הרפואיים ועוד. פעילות זו מצריכה שיתופי פעולה בין-תחומיים-ובין מוסדיים המחברים רופאים, מהנדסים ומדענים.

את הסמינר הערב יפתחו נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון ומנהל הקריה הרפואית רמב”ם ד”ר מיקי הלברטל. השניים ידברו על השותפות בין שני המוסדות, שהתהדקה במהלך ההתמודדות עם התפרצות מגפת הקורונה בישראל. במסגרת שיתוף הפעולה בתקופה זו נערכו מחקרים משותפים של חוקרי הטכניון ושל צוותי רפואה מרמב”ם, ואלה הניבו כמה פיתוחים חדשניים שכבר סייעו בטיפול בחולים ובצמצום ההדבקה.

את האירוע ינחו פרופ’ רפי ביאר, נשיא האגודות הבינלאומיות של רמב”ם ומנהל רמב”ם הקודם, וסגן נשיא הטכניון פרופ’ אלון וולף.

האירוע הווירטואלי, הפתוח לקהל הרחב, יכלול הרצאות של שלושה צוותי מחקר משותפים שכבר מפתחים פתרונות אבחוניים ואחרים לאתגרים שמציבה מגפת הקורונה. בסיומו יוזמנו המשתתפים להפנות שאלות לדוברים. אלה המחקרים שיוצגו:

  • ערכה פורצת דרך לאבחון מהיר של COVID-19 על סמך דגימת רוק
    ד”ר נעמה גבע -זטורסקי מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון ופרופ’ מיכל פאול, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ברמב”ם
  • שיטה חדשנית להאצת קצב האבחון באמצעות איגום בדיקות (Pooling)
    פרופ’ רועי קישוני
    מהפקולטה לביולוגיה בטכניון ודר מורן שוורצוורט-כהן, מנהלת המעבדה הווירולוגית ברמב”ם.
  • פרויקט COROBOT פלטפורמה רובוטית שתופעל מרחוק על ידי הצוותים הרפואיים
    פרופ’ גיל יודילביץ’ מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בטכניון וד”ר נתי הורביץ, מנהל היחידה לאשפוז יום במערך ההמטולוגי ברמב”ם.

 

ד”ר מיקי הלברטל, מנהל הקריה הרפואית רמבם, אמר כי “בחודשים האחרונים עומד העולם מול משבר בריאותי המשפיע על כל תחומי החיים. גם משבר בממדים כאלה הוא הזדמנות. אחת מההזדמנויות שנוצרו היא התגבור המיידי של הרופא החוקר, הממציא והמהנדס מתוך מטרה משותפת להלחם באיום, על בסיס השותפות רבת השנים בין רמב”ם והטכניון. כך נוצרו חיבורים ופתרונות ברובד האבחנתי והטיפולי בקורונה – זוהי החוזקה של השותפות.”

פרופ’ אורי סיון, נשיא הטכניון, אמר כי “בעקבות התפרצות מגפת הקורונה נרתם הטכניון לבלימתה בכל החזיתות הרלוונטיות – התווית מדיניות, אבחון, טיפול מותאם אישית, בלימת מעגל ההדבקה והגנה על הצוותים הרפואיים. זאת באמצעות חיבור היכולות השונות שלנו, מבינה מלאכותית ומידול מתמטי ועד לאימונולוגיה, הנדסה כימית ורובוטיקה. לקשר ההדוק בין הטכניון לרמב”ם, ובאופן כללי יותר בין הרפואה להנדסה, ערך עצום בימי שגרה ובוודאי בימים אלה, כשכולנו מגוייסים למלחמה הדחופה בנגיף הקורונה ובהתפשטות המחלה.”