לומדים ונרתמים

מסיוע בהאצת תהליכי הבדיקות, דרך תרומת מחשבים לסטודנטים וילדים ושמירה על ילדי הצוותים הרפואיים בבתי החולים, בעיצומו של הסמסטר המקוון הראשון: מאות סטודנטים בטכניון התגייסו לטובת הקהילה בהובלת אס”ט

היוזמה החלה בהיקף מוגבל כבר בסוף פברואר, כאשר במעונות הטכניון שהו בבידוד כ-15 סטודנטים בכל רגע נתון, מרביתם ללא משפחה בישראל. אס”ט נרתמה מיד לתמוך בהם, לספק להם מזון ומצרכים נוספים, להפיג את בדידותם ולוודא שהמצב החריג לא יפגע בהם מבחינה אקדמית.

עם החמרת המצב בישראל הרחיבה אס”ט את היריעה, וכיום מתנדבים מאות סטודנטים ביוזמות הקשורות לסיוע לקהילה:

  • תרומת מחשבים לסטודנטים וילדים: בעתות שגרה מעבירה אס”ט מחשבים ש”סיימו את תפקידם” בטכניון לסטודנטים שאינם יכולים להרשות לעצמם קניית מחשב. בעקבות המצב הנוכחי הורחב הפרויקט וכיום פועלת אס”ט לספק מחשבים גם לתלמידי בתי הספר בחיפה, בנשר ובמגדל העמק. מחשבים רבים מגיעים כתרומה מהפקולטה למדעי המחשב, ובימים אלה פונה אס”ט לחברות הייטק ולתורמים פוטנציאליים אחרים בבקשה לקבל מחשבים נוספים עבור סטודנטים ותלמידים הזקוקים להם. “כסטודנטים בטכניון אנו מבינים את חשיבותה של השכלה,” אומרת יו”ר אס”ט לינוי נגר שאול, “ואנו רוצים לוודא שכל הילדים נהנים מהזדמנות שווה ככל האפשר. אס”ט דואגת להביא את המחשבים האלה עד בתי התלמידים, וערים נוספות ששמעו על היוזמה כבר פנו אלינו בבקשה לסייע גם לתלמידיהן.”
  • סיוע לקשישים בודדים בחיפה: בתיאום עם מחלקת הרווחה בעיריית חיפה מתקשרים סטודנטים לקשישים בחיפה כדי להפיג את בדידותם, ובמקרה הצורך מעבירים את בקשותיהם לגורמים הרלוונטיים.
  • אריזת מצרכי מזון לקשישים והובלתם לבתיהם – גם כאן, בתיאום עם מחלקת הרווחה בעירייה.
  • אס”ט מארגנת גם בדיקות דם בקמפוס ומתכננת אפיקי סיוע נוספים.

לפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, מטבע הדברים, מקום מיוחד בימים אלה, ואכן – לדברי יו”ר ועד הסטודנטים בפקולטה, יעל אברהם, הסטודנטים מתגייסים בהתלהבות לכמה פרויקטים ייחודיים:

  • קבוצה של דוקטורנטים מהפקולטה, בהובלת הדוקטורנט עומר שקדי, הצטרפו למעבדות הווירולוגיה בארץ בכלל וברמב”ם בפרט כדי לסייע בהאצת הבדיקות לקורונה.
  • סטודנטים מהפקולטה מתנדבים בבתי הספר הייעודיים שהוקמו עבור ילדיהם של עובדי בתי החולים רמב”ם וכרמל. מאחר שהצוותים הרפואיים נמצאים בימים אלה תחת עומס עצום, הטיפול בילדיהם נתפס כמשימה לאומית.
  • סטודנטים מהפקולטה לרפואה מתנדבים בפעילות מד”א למניעת התפשטות המחלה – בעיקר בתחנות ה”דרייב אין” הפזורות ברחבי הארץ ומשמשות לבדיקת אנשים המגיעים אליהן, ובבדיקת אנשים בביתם, על פי קריטריוני משרד הבריאות. זאת לאחר שהוכשרו והוסמכו לכך על ידי צוותים של מד”א.
  • סטודנטים לרפואה מסייעים גם במרפאות שרותי בריאות כללית – בקבלת המבוטחים בכניסה למרפאות ובסיוע במיגונם, וכן במענה טלפוני במרפאות אלה. זאת בהובלתה של ד”ר לילך דולב, סגנית המנהל הרפואי במחוז חיפה וגליל מערבי.
  • סטודנטים מהפקולטה לרפואה יתנדבו בקרוב גם באגף לבריאות הנפש בקריה הרפואית רמב”ם, וזאת ביוזמתה של ד”ר ורד טל, רופאה בכירה במערך הפסיכיאטרי ברמב”ם.
  • סטודנטים מהפקולטה מתנדבים ביצירת קשר עם ניצולי שואה באמצעות הקרן לרווחת נפגעי השואה וקונים עבורם תרופות ומזון.