עשרות פיתוחים טכנולוגיים חדשניים ביריד הפרויקטים של הפקולטה למדעי המחשב

מערכת לניטור דלקת ריאות לפי צילום בית חזה במצלמת הטלפון, רובוט קטן וחכם להשקיית עציצים בבית, מערכת עצמאית להכנת בקבוק חלב לתינוקות, אפליקציה להצלת חיות בר פצועות ואפליקציה חברתית להעברת עודפי מזון לנזקקים. 43 פיתוחים טכנולוגיים חדשניים הוצגו ביריד הפרויקטים של הפקולטה למדעי המחשב בטכניון.

ביריד הסטודנטים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון הוצגו 43 פרויקטי גמר של סטודנטים הלומדים לתואר ראשון בפקולטה. בפרויקטים השתתפו יותר מ-160 סטודנטים, שהציגו את הפיתוחים לחברי סגל הפקולטה ולמומחים מהתעשייה.

הסטודנטים מאי שוורץ וגיא ברגר פיתחו מערכת לניטור דלקת ריאות והפרעות נשימה אחרות על סמך צילום חיצוני של בית החזה במצלמת הטלפון. השניים מציינים כי דלקת ריאות היא גורם התמותה העיקרי בקרב ילדים קטנים, ובעולם השלישי היא אינה מאובחנת כראוי. האפליקציה הפשוטה תאפשר אבחון ביתי מהיר ופשוט של מצבים מסוכנים כאלה. האפליקציה מבוססת על פטנט שפותח במעבדתו של פרופ’ רון קימל.

הסטודנטים חוש חאלד, ג’וליאן סרוגי ואיה רמאל פיחתו את פרויקט Yummy Tummy: מערכת עצמאית להכנת בקבוק חלב לתינוקות. הסטודנטים בנו מכונה חכמה הנשלטת באמצעות אפליקציה ומכינה באופן עצמאי בקבוק אוכל לתינוקות. המכונה מרתיחה את המים, שומרת על סטריליות ודואגת לקירור המים לטמפרטורה האידיאלית לתינוק. “הגעתי לרעיון כששמרתי על האחיינים שלי, והבנתי שהכנת בקבוק האוכל לתינוק היא עבודה קשה מדי,” מספרת איה רמאל מכפר ירכא שתסיים בקרוב את לימודיה במסלול הנדסת מחשבים.

“חיברנו למערכת חיישן הבודק את הטמפרטורה של המים בבקבוק, וכשהיא מגיעה ל-36 מעלות נשלח להורה אות בטלפון הנייד, ותהליך הכנת החלב יוצא לדרך.”

קבוצת “רובין פוד” פיתחה, בשיתוף עם החממה הטכנולוגית בטכניון, אפליקציה לסינכרון בין ביקוש להיצע של עודפי מזון. רובין פוד היא עמותה העוסקת בהצלת מזון ובהפנייתו למי שנזקק לו, והאפליקציה שפיתחו הסטודנטים תסייע ביצירת קשר מיידי בין שני הצדדים.

קבוצת סטודנטים נוספת פיתחה אפליקציה עבור עמותת “חַיבולנס” המצילה חיות בר פצועות. בעמותה מתנדבים כ-1,500 איש המסייעים בהעברה של החיות הפצועות לטיפול. האפליקציה תייעל את פעילות העמותה ותקצר משמעותית את הזמן הנדרש להעברת החיה הפצועה ליעד.

קבוצת MedTabula פיתחה אפליקציה המקשרת בין אנשים הזקוקים למזרק אפיפן (Epipen) באופן דחוף לבין אנשים שברשותם מזרק כזה בסביבה הקרובה. מדובר בהזרקת אנדרנלין לצורך טיפול בתגובה אלרגית מסוכנת, ולכן המהירות היא משתנה קריטי. האפליקציה מאפשרת לאדם הזקוק למזרק לאתר אנשים רלוונטיים בסביבתו הקרובה, ובמקרה חירום גם להזעיק אמבולנס.

הסטודנטים רון ופימוב, רנה חל ומורי לוינזון פיתחו אפליקציה לתחרויות הקלדה בזמן אמת. האפליקציה מסייעת בשיפור מיומנויות ההקלדה בטלפון בדרך מהנה של תחרות עם משתמשים אחרים.


בתחרות חביב הקהל זכו הקבוצות הבאות:

GRUT של הסטודנטים ג’סיקה שלי מילגרם, טניה דבייקין ואדיר אבסקר: רובוט קטן וחכם הנוסע בין העציצים והאדניות בבית, מנטר את הלחות והטמפרטורה בקרקע ומעביר את הנתונים לענן.

ABALONE של הסטודנטים ליטל קולץ, אלון נברו ודין מאירי שהוציאו את משחק החשיבה Abalone מהקופסה. הסטודנטים בנו רובוט “אבאלואינו” עם 4 צירי תנועה ו-5 מנועים. הרובוט מבצע מהלכים על לוח משחק פיזי. המהלכים מחושבים לפי אלגוריתם בינה מלאכותית לאסטרטגיית משחקים – MinMax עם גיזום AlphaBeta שמחשב עץ משחק ומשקלל כמה מהלכים קדימה.

משחק האמת והשקר של הסטודנטים אלון ארנברג, שי פלדמן, רון קנטורוביץ’, נדב אליאס, דן כליפה, שגיא לבנון וסיראג’ עותמן. זהו משחק חברתי שבו כל משתתף צריך להציג שני משפטים על עצמו, אחד אמיתי ואחד שקרי, והמשתתפים האחרים צריכים לנחש איזה משפט אמיתי ואיזה שקרי.