26 חברי סגל חדשים הצטרפו לטכניון

26 חברי סגל חדשים הצטרפו השנה לפקולטות הטכניון השונות ולצדם 63 רופאים שהצטרפו לפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט כחברי סגל אקדמי (צוות בתי חולים). אלה האחרונים יעסקו בהוראה ובמחקר בפקולטה לרפואה בנוסף לתפקידיהם בבתי החולים. רוב חברי הסגל החדשים רכשו את השכלתם האקדמית בטכניון. גילם הממוצע 40, וכשליש מהם נשים. תחומי המחקר שלהם רבים ומגוונים: טיהור מים, רפואת שינה, למידה ממוחשבת, אינטראקציה בין גלים לחלקיקים, שימוש בנתוני עתק (Big Data) באקלים ובסביבה, היווצרות חלבונים, טיפולים חדשניים באלצהיימר ובפרקינסון, רובוטים בשירות האדם, חומרים אמורפיים, גיאומטריה קמורה, למידה מקוונת, אלגברה קוונטית, גנומיקה חישובית בסרטן, בקרה גנטית, זרימה, רפואת כאב וטכנולוגיות לשיקום השמיעה.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון אמר לחברי הסגל החדשים כי “ייחודו של הטכניון בהיותו אוניברסיטה שהשפיעה יותר מכל אוניברסיטה אחרת בעולם על המדינה בה היא נמצאת, וזאת בהיותו מוסד הפועל מתוך שליחות לאומית. אתגרי המאה ה-21 רבים ומורכבים, ונוכל להתמודד עמם רק ברמה המולטי-דיסציפלינרית תוך שבירת החומות – התכה של תחומי מחקר שונים זה לזה, מבלי לאבד את ההתמקצעות הספציפיות. אחת הדרכים לכך היא הקמה של מרכזים רב תחומיים שיחברו את ההנדסה למדעי החיים ויגשרו בין תחומי הנדסה שונים.”

פרופ’ סיון הוסיף כי הוא מצפה מחברי הסגל בטכניון להיות לא רק חוקרים מהשורה הראשונה ומורים מעולים, אלא גם מנהיגים שיובילו את סדר היום הלאומי והעולמי. זאת “מתוך שליחות לאומית וכחלק ממיצובו של הטכניון כמגדלור של מצוינות, פלורליזם, יושרה ומוסר.”

פרופ’ שמעון מרום, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, דיבר על המשא המונח על כתפי חברי הסגל, “במיוחד בימים שבהם אמת ודיוק אינם נר לרגליהם של רבים. שימרו על העצמאות האינטלקטואלית שלכם, טלו סיכון, לכו למקומות שאחרים לא חקרו, חפשו אמת, היצמדו אליה, הפיצו אותה. שימרו על המוסד היפה והצנוע הזה, שימרו על המצע והשורשים מהם הוא יונק את ייחודו, מצע ושורשים שמהם נבטו דורות של חברות וחברי סגל שהביאו כבוד רב למדינת ישראל.״

“אנחנו שואפים לקדם את המחקר הבסיסי וכן את יישומיו,” אמר לחברי הסגל החדשים פרופ’ קובי רובינשטיין, המשנה לנשיא למחקר, ” לחוקרי הטכניון קשרי מחקר עם התעשייה ועם חוקרים מכל העולם. למעשה, לחוקרי הטכניון יש הצלחה פנומנלית בזכייה במענקים התחרותיים של האיחוד האירופי (מענקי ERC).”

חברי הסגל החדשים הם ד”ר יובל דגן (הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל), ד”ר אנדרי אלסטר (הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול), ד”ר נוי כהן (הפקולטה למדע והנדסה של חומרים), ד”ר אור אלכסנדרוביץ (הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים), ד”ר אסף בסטר, ד”ר אילה שיבר (הפקולטה לביולוגיה),ד”ר שאדי פרח (הפקולטה להנדסה כימית), ד”ר רזי אפשטיין, ד”ר רוני פן (הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית), ד”ר יואכים בהר, ד”ר מוטי פרימן (הפקולטה להנדסה ביורפואית) פרופ”ח עדו רול (פקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה), ד”ר דנה דרקסלר כהן, ד”ר אביב תמר, ד”ר כפיר יהודה לוי (הפקולטה להנדסת חשמל), ד”ר יקיר ויזל, ד”ר אורן זלצמן, ד”ר שאול אלמגור (הפקולטה למדעי המחשב), ד”ר דניאל הקסנר (הפקולטה להנדסת מכונות), ד”ר לירן רותם, ד”ר מקסים גורביץ’ (הפקולטה למתמטיקה), ד”ר יותם שורק, ד”ר מיכאל קרוגר, ד”ר אנה פרישמן (הפקולטה לפיזיקה), ד”ר קרן יצחק וד”ר אלה פרגר בן נון (הפקולטה לרפואה).