מדליה לנבחרת הטכניון בתחרות תכנות בין-לאומית בפריז

ארטיום שטפן, ולודימיר פולוסוחין ויבגני ז’לטוניז’סקי סטודנטים מהפקולטה למדעי המחשב זכו במדליית הארד בתחרות SWERC

צוות סטודנטים מהפקולטה למדעי המחשב זכה במדליית ארד בתחרות תכנות בין-לאומית שהתקיימה השבוע בפריז. חברי הקבוצה ארטיום שטפן, ולודימיר פולוסוחין ויבגני ז’לטוניז’סקי דורגו במקום ה-11 מתוך 95 הצוותים שהשתתפו בתחרות. קבוצה נוספת מהפקולטה – מיכאל זלוזיאצקי, רוי ג’אנג, ורון הירש – דורגה  במקום ה-47. הקבוצות מהטכניון זוכות בתמיכה כספית של גוגל ומיקרוסופט.

מימין לשמאל: נופר כרמלי (מאמנת), ארטיום שטפן, ולודימיר פולוסוחין, יבגני ז'לטוניז'סקי, גיל בן-שחר (מאמן), ופרופ' גיל ברקת (מנחה אקדמי)

מימין לשמאל: נופר כרמלי (מאמנת), ארטיום שטפן, ולודימיר פולוסוחין, יבגני ז’לטוניז’סקי, גיל בן-שחר (מאמן), ופרופ’ גיל ברקת (מנחה אקדמי)

תחרות ICPC נוסדה בשנת 1970, ומשתתפות בה אלפי קבוצות מכל העולם. השלבים המוקדמים של התחרות נערכים לפי אזורים גאוגרפיים. מדינת ישראל משויכת לדרום מערב אירופה, איזור הכולל את ספרד, פורטוגל, צרפת, שוויץ ואיטליה. התחרות באיזור זה נקראת SWERC, והפעם היא אורגנה על ידי המכון הפוליטכני בפריז והשתתפו בה 95 צוותים. בתחרות, שנמשכת 5 שעות, נדרשת כל קבוצה לפתור כ-10 בעיות אלגוריתמיות בתחומי המתמטיקה ומדעי המחשב. בכל קבוצה חברים שלושה סטודנטים.

את הקבוצות הטכניוניות ליוו והכינו פרופ’ גיל ברקת, העוסק בכך כבר 14 שנה, והדוקטורנטים נופר כרמלי וגיל בן שחר. הקבוצות שיצאו לתחרות נבחרו מתוך תלמידי הקורס “תכנות תחרותי” שהועבר בשנה שעברה על ידי המתרגלים כרמלי ובן שחר בהנחייתו האקדמית של פרופ’ ברקת.  הם נבחרו על סמך תחרות התכנות השנתית המתקיימת בפקולטה למדעי המחשב בסוף סמסטר ב’.

לדברי הסטודנט ולודימיר פולוסוחין, “זה כבוד גדול לייצג את הטכניון בתחרות בפריז, ואני גאה להיות חבר בקבוצה שזכתה השנה במדליית ארד בהנחייתם של נופר, גיל וגיל.”

לדברי פרופ’ ברקת, “כל קבוצה מקבלת בתחרות בעיות שהן בעצם סיפורים ארוכים שמאחוריהם מסתתרות בעיות מתמטיות ואלגוריתמיות. חברי הקבוצה נדרשים להבין ולפתור את הבעיות באמצעות ידע רחב, הן תיאורטי והן מעשי, במתמטיקה ובמדעי המחשב. חשוב לציין שזו תחרות קבוצתית, ולכן יש חשיבות רבה לתקשורת הבין-אישית ולחלוקת התפקידים בביצוע המשימה. לכן הזכייה במדליית הארד מעידה לא רק על הבנה מתמטית עמוקה ועל מיומנות גבוהה בתכנות אלגוריתמים, אלא גם על יכולות גבוהות מאוד של שיתוף פעולה.”