עשור למרכז הבינלאומי בטכניון

42 סטודנטים מ-6 מדינות סיימו את לימודיהם במרכז הבינלאומי בטכניון; יותר ממחציתם ממשיכים לתואר שני בקמפוס בחיפה

טקס סיום התואר הראשון לבוגרי המרכז הבינלאומי התקיים אתמול, 13 באוגוסט, בטכניון. 22 מהבוגרים ימשיכו לתואר שני בטכניון.

הטקס נערך בסימן חגיגות העשור לייסוד המרכז, שכיום עומדת בראשו רונית ליס הכהן. המרכז הבינלאומי בטכניון (Technion International) נפתח באוגוסט 2009 עם 22 סטודנטים, ומאז הפך למוקד ידע עולמי המושך אליו סטודנטים מכל העולם. עד היום למדו במסגרתו 2,953 סטודנטים
מ-73 מדינות.7 זוגות נישאו לאחר שהכירו בו.

בוגרי המרכז הבינלאומי בטכניון בטקס. (צילום: יפעת יוגב, דוברות הטכניון)

בוגרי המרכז הבינלאומי בטכניון בטקס. (צילום: יפעת יוגב, דוברות הטכניון)

המשנה הבכיר לנשיא הטכניון פרופ’ אדם שורץ אמר כי קבלת התארים היא הישג גדול לא רק לסטודנטים אלא גם למשפחות שתמכו בהם. הוא אמר לסטודנטים “עבדתם כאן קשה מאוד, אבל הרווחתם ידע נרחב ומוצק שהכין אתכם להמשך הדרך באקדמיה ובתעשייה. אנחנו חיים בעולם תחרותי מאוד שבו נדרשים כישורים מגוונים, שאחד מהם הוא עבודה בצוות רב לאומי, רב תרבותי ורב לשוני, וגם אותו רכשתם כאן. אני משער שרק עוד כמה שנים תבינו כמה חשובים הכלים שקיבלתם בטכניון.”

 

2.בוגרי הפקולטה להנדסה כימית. (צילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון)

2. בוגרי הפקולטה להנדסה כימית. (צילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון)

בטקס הוענקו תעודות תואר ראשון ל-42 סטודנטים וסטודנטיות – 17 בוגרי המחזור הראשון בהנדסה כימית ו-25 בוגרי המחזור השביעי בהנדסה אזרחית. רוב הסטודנטים (34) הם סינים, והשאר הגיעו מאתיופיה, מאוריציוס, איטליה, סלובקיה וטורקיה.

את תעודות הסיום בהנדסה אזרחית (וקסדה לכל בוגר) העניקו הפרופסורים רפאל זקס וערן פרידלר, ואת התעודות בהנדסה כימית העניקו דיקן הפקולטה פרופ’ גדעון גרדר ופרופ’ משה שיינטוך.

“לפני עשור הקמתי את המרכז הבינלאומי עם פרופ’ אמנון כץ, פרופ’ נח גליל ז”ל ואריאל גבע,” אמר מייסד המרכז הבינלאומי בטכניון פרופ’ ארנון בנטור. “הקמנו את המרכז כדי לחלוק עם העולם את הניסיון של ישראל כמדינה צעירה המושתתת על מדע וטכנולוגיה וכדי לחשוף את הסטודנטים הישראלים לעולם הרחב. מרגש מאוד לראות כאן הערב אתכם ואת משפחותיכם, ואני מקווה שתשמרו על קשר עם הטכניון בין אם תישארו כאן ובין אם תחיו בחו”ל.”

בשם מקבלי התארים בהנדסה אזרחית וסביבתית דיבר דן טרצי’ני. טרצ’יני, יליד מילאנו בן 24, סיפר שלא התקבל לטכניון בניסיון הראשון אבל התעקש והצליח בפעם השנייה. “אם יש משהו שאתה לא יכול לעבור יום מבלי לחשוב עליו – אל תוותר עליו. לא ויתרתי ואני אומר גם לכם: האמינו בעצמכם, היאבקו על מה שאתם רוצים – ותצליחו.”

בשם מקבלי התארים בהנדסה כימית דיברה גויאן צ’ן מסין, שסיפרה על הרגעים הקשים ועל היכולת להתגבר על הקשיים יחד עם החברים לכיתה. היא אמרה כי על מהנדסים מוטלת אחריות מוסרית גדולה וכי עליהם לקחת זאת בחשבון.

את הטקס הנחתה יועצת המרכז קארי גולן, שציינה כי השבוע הגיעו לטכניון 55 תלמידי המחזור החדש של המרכז הבינלאומי, שיחלו את לימודיהם בשבוע הבא.

בוגרי הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. (צילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון)

בוגרי הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. (צילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון)