מלגות עזריאלי

קרן עזריאלי העניקה מלגות לשלושה דוקטורנטים מהטכניון: הסטודנט שילה אוחיון מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית, הסטודנט אביעד אברדם מהפקולטה להנדסת חשמל והסטודנטית קרן לי בר-סיני מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים. המלגה נועדה לסייע לתלמידים להתקדם במחקר תוך כדי פיתוח כישורי מנהיגות. סכום המלגה: 108,000 שקל בשנה.

שילה אוחיון, 30, בוגר תואר ראשון בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, המשיך לדוקטורט במסלול ישיר בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בהנחיית פרופ’ עמית מלר. “המחקר שלי עוסק בזיהוי חלבונים באמצעות ננו-חיישנים,” הוא מסביר. “החלבונים בגופנו אחראים על כל מגוון הפעילויות – בניית תאים ורקמות, מערכת החיסון, מערכת העיכול ועוד. מיפוי מדויק של הרכב החלבונים הוא אתגר מסובך, והשימוש בננו-חיישנים מחולל שיפור דרמטי מאוד במשימה הזאת. מיפוי מדויק של החלבונים והרכבם יאפשר לנו להבין את התהליכים המתרחשים בגוף, לזהות בשלב מוקדם מחלות כגון סרטן ואלצהיימר ולתת טיפולים רפואיים אפקטיביים המותאמים אישית למטופל הספציפי.”

אביעד אברדם, 30, נשוי ואב לשלושה, הוא דוקטורנט בפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי. תחת הנחייתו של פרופ’ מיקי אלעד הוא עוסק בלמידה עמוקה (Deep-Learning) – טכנולוגיה המשפרת ביצועים במגוון תחומים ובהם ראייה ממוחשבת, רכבים אוטונומיים, ניתוח מסמכים ועיבוד תוצאות רפואיות. לדבריו, “הבעיה היא שהכלים של הלמידה העמוקה הם עדיין בגדר קופסה שחורה, ומבחינה תיאורטית אנו לא יודעים להגיד הרבה עליהם. המחקר שלי עוסק בהבנת הכלים האלה ובשאלות הקשורות בהם.”

קרן לי היא אדריכלית, מעצבת אורבנית, מרצה ודוקטורנטית בפקולטה לאדריכלות. מחקרה עוסק בדרכים שבהן ייצור דיגיטלי, תהליכי עיצוב מתקדמים וכלים רובוטיים משפיעים על עשייה אדריכלית ונופית בקנה מידה רחב היקף. היא בעלת תואר ראשון בלימודי אדריכלות מהטכניון, תואר שני בלימודי ערים מה- London School of Economics ובוגרת תכנית עמיתי Loeb בבית הספר לאדריכלות באוניברסיטת הרווארד. היא שותפה מייסדת במשרד SAYA/Design for Change ועבודתה האדריכלית הציעה חזון למרחבים עירוניים מורכבים. היא זכתה בפרס Chevening  ללימודים גבוהים בבריטניה ובמלגת קרן אמריקה-ישראל לאומנים צעירים.

מלגות עזריאלי נועדו לקדם מצוינות אקדמית בתארים מתקדמים במוסדות המוכרים להשכלה גבוהה בישראל. התוכנית בוחרת את סטודנטים הטובים והמוכשרים ביותר מישראל ומחו”ל ומעניקה להם תמיכה כלכלית המאפשרת להם לפתח את מחקרם בד בבד עם האפשרות לצמוח ולהתפתח כמנהיגים בתחומם. הקרן שמה לה למטרה ליצור קבוצה מובילה של אנשי מקצוע ואקדמיה שתעשיר את משאב ההון האנושי האקדמי והטכנולוגי בישראל.

 

שילה אוחיון

שילה אוחיון

קרן לי

קרן לי

אביעד אברדם

אביעד אברדם