Design Tech בטכניון: עיצוב פוגש טכנולוגיה

הכנס הבין-לאומי לעיצוב וטכנולוגיה שהתקיים בטכניון דן בקשרים בין עיצוב, טכנולוגיה, חברה וסביבה

הכנס הבין-לאומי לעיצוב וטכנולוגיה Design Tech התקיים לאחרונה בטכניון. הכנס, שבו השתתפו יותר מ-150 איש, התקיימו 40 הרצאות שדנו בקשרים האפשריים בין עיצוב וטכנולוגיה ובהשלכותיהם על החברה.

זהו כנס ראשון מסוגו בישראל והוא התקיים ביוזמתו של פרופ’ עזרי טרזי, ראש המסלול לתארים מתקדמים בעיצוב תעשייתי בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. בדברי הפתיחה שלו דיבר פרופ’ טרזי על המפגש בין עיצוב וטכנולוגיה: “עלינו להתקדם בדחיפות לעבר עיצוב אנושי מעורב סביבתית. זה כרוך בהפנמת שינויים במודעות, בערכים ובמטרות “.

בכנס השתתפו מרצים מישראל, מאיטליה, מהודו, מספרד, מגרמניה ומניו זילנד. הדוברים המרכזיים בכנס היו פרופ’ גשה יוסט מאוניברסיטת ברלין לאומנויות, שהציגה הרצאה על “עיצוב אזרחי עבור חברה דיגיטלית שוויונית”; פרופ’ אקמן קלווי מאוניברסיטת אלטו בפינלנד, ששיתף את באי הכנס במחשבותיו על חינוך ועיצוב בהרצאה שכותרתה “למידה מבוססת תשוקה”; ופרופ’ בארי כץ מקולג’ קליפורניה לאומנויות ומקבוצת העיצוב של אוניברסיטת סטנפורד. “בעשור האחרון חווינו שינויים עמוקים יותר מכל עשור קודם בהיסטוריה האנושית,” אמר כץ, “והשאלה היא אם התיאוריות והשיטות שהמעצבים יישמו בהצלחה כה רבה בעבר יסייעו לנו גם בעתיד.”

בכנס השתתפו מעצבים וחוקרים ישראלים מובילים ובהם תמר יחזקאל, יניב גלוזמן, מיכל גרינברג אברהמי, תמי ורשבסקי, ספי חפץ, מירב פרץ, אריאל בלונדר, שירה שובל, רומי מיקולינסקי, מתן זוהר, אלון שיקאר, רז אליאס, לירון לביא טורקניץ, יונתן אסולין ואסף כהן.

סטודנטים לתארים מתקדמים וחוקרים הציגו בכנס את עבודותיהם. עזרא עוזרי ערך הרצאה אינטראקטיבית על משחקי מציאות מדומה בשירות הפיזיותרפיה; אלכסנדר גכט הציג את היוזמה שלו להדפסה של תומך ישיבה אנטומי; אבישג שמש שיתפה את הקהל בממצאיה בחקר השאלה “איך הגיאומטריה של החלל משפיעה על רגשותינו?”; עופר ברמן דיבר על הדפסה תלת-ממדית של אלמוגים מחימר; ועופרי לוטן הקדיש את הרצאתו לעיצוב של גלשנים. ד”ר דוד בהר הציג את מחקרו עם רונן אידלמן בנושא מעקב קהילתי, ותום שקד הרצה על פיתוחים טכנולוגיים בייצור חיפויי אבן.

מרין זורע הישראלית הציגה את המחקר היפני שלה בנושא “מיפוי קולי של אינטראקציות יומיומיות בבית אבות”. קריטקיה דייט ההודי הציג את מחקרו הישראלי בנושא “עיצוב ארכיונים בעידן הדיגיטלי”. פרופ’ וונדי ג’ו ממכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס בניו יורק הציגה מענה להבדלים בין-תרבותיים בעיצוב.

כנסDesign Tech 2019  נוהל על ידי ולריה גסלב, הופק על ידי מיטל גוטפריד ולימור עבאס-אור ונתמך על ידי Firefly Scientists’ Foundation. כל הרצאות הכנס תועדו, והן יהיו זמינות לצפייה בערוץ היוטיוב Design-Tech ובאתר designtech.net.technion.ac.il.

צילומים: לורן בלומנטל.

אריאל בלונדר ושירה שובל

אריאל בלונדר ושירה שובל

דר דיויד גוס

דר דיויד גוס

החוקר עופר ברמן

החוקר עופר ברמן

משתתפים

משתתפים

פרופ גשה יוסט מברלין

פרופ גשה יוסט מברלין

פרופ עזרי טרזי

פרופ עזרי טרזי

רז אליאס

רז אליאס