נחתם הסכם בין הטכניון לאוניברסיטה מובילה בקוריאה

על ההסכם עם אוניברסיטת יונסיי חתמה מטעם הטכניון פרופ’ ענת פישר, סגן המשנה לנשיא הטכניון למחקר

הטכניון ואוניברסיטת יונסיי, מהאוניברסיטאות המובילות בדרום קוריאה, חתמו על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה מחקרי וחילופי סטודנטים. פרופ’ ענת פישר סגן המשנה לנשיא הטכניון למחקר, ייצגה את הטכניון וחתמה על ההסכם לשיתוף פעולה שנחתם בסיאול.

ההסכם בין הטכניון לאוניברסיטת יונסיי (Yonsei) – אוניברסיטה חשובה שנוסדה ב-1885 וכיום לומדים בה כ-40 אלף סטודנטים – הינו המשך של מסורת של שיתופי פעולה בין הטכניון לאוניברסיטאות, מרכזי מחקר וחברות מובילות בקוריאה. שותפים אלה מבקשים לרתום את יכולותיו של הטכניון במחקר בסיסי בעיקר בתחומי הרובוטיקה והרכבים האוטונומים. אחת מאבני הדרך בשיתוף פעולה זה הייתה הקמת “קונסורציום HTK לחקר תחבורת העתיד” ב-2017 – יוזמה המחברת את הטכניון לחברת יונדאי ול-KAIST (המכון הקוריאני למדע ולטכנולוגיה).

המשלחת האקדמית הישראלית שליוותה את נשיא המדינה בביקורו הרשמי בדרום קוריאה

המשלחת האקדמית הישראלית שליוותה את נשיא המדינה בביקורו הרשמי בדרום קוריאה

 

פרופ’ פישר השתתפה במשלחת של נשיא המדינה רובי ריבלין, שכללה כ-25 נציגים במשלחת אקדמית וכ-100 נציגים במשלחת עיסקית.  בהקשר העסקי נועדה הנסיעה לקדם הסכם סחר חופשי בין ודרום קוריאה.

נשיא המדינה חתם על הסכם עם נשיא קוריאה, קבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת יונסיי ואזרח כבוד של העיר סיאול.  כמו כן נחתמו הסכמים בין האקדמיות הלאומיות של המדינות והמל”ג. ריבלין נאם בטקס דוקטורט הכבוד ואמר  כי “לנו הישראלים יש חוצפה; לתושבי קוריאה הדרומית יש יסודיות, כוח ייצור ותעשייה שאפשר רק לקנא בהם. החיבור בין העוצמה התעשייתית של דרום קוריאה לחדשנות הטכנולוגית של ישראל הוא חיבור מתבקש, המעורר תקווה לשיתוף פעולה פורה בעתיד”.  הסכמים אלו יהוו בסיס להמשך שיתוף פעולה מחקרי בעתיד.