דיאטנית קולית, מערכת לתרגום הודעות טקסט לברייל ואפליקציה לזיהוי פרצופים

42 פיתוחים טכנולוגיים חדשניים הוצגו ביריד הפרויקטים של הפקולטה למדעי המחשב בטכניון

חברי פרויקט Diet Tracker

חברי פרויקט Diet Tracker

בפקולטה למדעי המחשב נערך לאחרונה יריד הפרויקטים השנתי, שבו הציגו הסטודנטים לתואר ראשון יותר מ-40 פרויקטי גמר, המתפרשים על פני מגוון רחב של תחומים – אבטחה, קריפטוגרפיה, אינטליגנציה מלאכותית על בסיס רשת נוירונים, רפואה ועזרים לאנשים בעלי מוגבלויות. יריד הפרויקטים התקיים בשיתוף עם מיקרוסופט מו”פ שסייעו לסטודנטים בשימוש בטכנולוגיות ובתוכנות חדישות במהלך לימודיהם, לרבות סמארטפונים וטאבלטים להרצת אפליקציות במהלך הפיתוח.
הנה כמה פרויקטים אשר פותחו במרכז לטכנולוגיות חכמות בהנחיית מנהל המרכז איתי דברן ועוזרי ההוראה קובי מייק, רון מרקוביץ, גיא מנחל, בוריס סוסין, לינה מדלג’, אופיר אלכסי ורון בלטר:

 

Diet Trackerהיא דיאטנית קולית. זוהי אפליקציה לאלכסה – הסייעת הקולית של אמזון. איך זה עובד? בשלב הראשון המשתמש מגדיר את היעד האישי שלו, לפי משקל יעד או מספר קלוריות ליום. בהמשך הוא מספר לאפליקציה בקולו על המאכלים שאכל, והאפליקציה בוחנת את הערכים התזונתיים של מאכלים אלה מול מסד נתונים של משרד החקלאות האמריקאי. נתונים אלה מצטברים לכדי מסד נתונים אישי הכולל ערכים תזונתיים, ובכל יום מקבל המשתמש עדכון על מה שאכל, הערך הקלורי של כל מאכל וסיכום הקלוריות היומי.

את הסטודנטים ליוותה דיאטנית אנושית – תמר כהן יוגב – שעזרה להם באפיון המערכת ובהוספת אלמנטים טיפוליים למערכת, למשל בקשה של המערכת מהמשתמש לדווח על מצב רוחו, וזאת כדי לנטר “אכילה רגשית”. כהן יוגב התלהבה מהפיתוח ואמרה לסטודנטים שתיישם אותו בקבוצות ההרזיה שלה.
הסטודנטים המפתחים : שקד ספיר, שלו קובה, אור פלדמן,איגור בשמשניקוב, ניר חכמנוביץ וליאור בן ימין.

https://drive.google.com/file/d/1clt5pReoj-Hm6bDui1ho_kb4Tf7Nax6R/view

BRAILLIANT היא מערכת המתרגמת הודעות טקסט טלפוניות לכתב ברייל. המערכת, שאותה פיתחו אברהם איאסו, לביא רז וחן ברקת, מכתיבה למשתמש את הטקסט באמצעות ראשי סיכה הלוחצים על אצבעו.

BRUXISM DETECTOR היא מערכת לניטור חריקת שיניים – הפרעה לילית המשפיעה על חייהם של אנשים רבים ומובילה לנזקים שונים ובהם עיוות צורת השיניים, סדקים בשן והיחלשות כוח הלעיסה. הבעיה היה שתופעה הזו מתרחשת בשינה, כך שהמשתמש אינו יודע בזמן אמת שהוא סובל מכך.

נהוג להניח כי פעילויות שונות ובהן ריצה, יוגה ומדיטציה משככות את התופעה, אולם כל אדם מושפע מפעילויות אחרות. המערכת שפיתחו הסטודנטים מאפשרת לנטר את חריקת השיניים על סמך תנועת שרירי הלסת, וזאת באמצעות אלקטרודות חיצוניות. כך יכול המשתמש למדוד את השפעתן של הפעילויות השונות על חריקת השיניים ולבחור באלה המסייעות לו באמת.

MOMENT

חברי פרויקט BRAILLIANT

חברי פרויקט BRAILLIANT

היא אפליקציה המזהה פרצופים באירועים כגון חתונות ומייצרת, בזמן אמת, אלבום תמונות פרטי עבור המשתמש. המשתמש אינו צריך לחפש את עצמו באלפי התמונות מהאירוע; האפליקציה מציפה במכשיר שלו את התמונות שבהן הוא מופיע. בנוסף, האפליקציה מסייעת באיתור אירועים קרובים גיאוגרפית.

SOUNDCHOICE היא מערכת המגשרת בין הדי-ג’יי למשתתפים במסיבה. המערכת מאפשרת לכל אחד מהמשתמשים לציין, בכל שלב של האירוע (וגם לפניו), מהו הז’אנר המוזיקלי האהוב עליו. המפתחים מציינים כי בחרו בפרויקט זה אחרי שגילו שרבים מהסטודנטים בטכניון אינם “מוצאים את עצמם” מבחינה מוזיקלית במסיבות המתקיימות בקמפוס. “הבנו שיש כאן בעיה של תקשורת. אם מארגני המסיבה יידעו מה הטעם של הקהל, הם בוודאי ישמחו להשמיע שירים מתאימים. הדי-ג’יי יכול גם לערוך סקרים שבהם הוא נותן לקהל לבחור אחת מכמה אופציות, וכך לשפר את ההתאמה האמורה.”

 

את BREAKPOINT פיתחו שלושה מחברי ועד הסטודנטים בפקולטה – שקד ספיר, טטיאנה דבייקין ואדיר אבסקר. זוהי אפליקציה לניהול פינת הקפה הפקולטית, שעליה אחראי הוועד. לדברי המפתחים, פינת הקפה בפקולטה פועלת יפה על סמך אמון – הסטודנטים מוזמנים לשתות, לאכול ולהשאיר כסף בקופה – אולם רבים מהסטודנטים מבקשים לשלם באשראי, וזה היה האתגר המרכזי בפרויקט. בנוסף לפתרון בעיה זו פיתחו שלושת הסטודנטים גם מעקב אוטומטי אחר המלאי בפינת הקפה, כך שכאשר העוגיות, לדוגמה, עומדות להיגמר, מנהלי הפינה יידעו על כך.

SEATME  נועדה גם היא לפתור בעיה פנים-פקולטות: שמירת מקום בספרייה. הסטודנטיות מרים עיד, מאיס מטר ומיידא יונס החליטו לפתור את הבעיה שנוצרת כאשר סטודנט או סטודנטית היושבים בספרייה מבקשים לצאת לכמה דקות לשירותים או להפסקת אוכל. במציאות הנוכחית, רבים מהם משאירים פתק “תפוס” על השולחן. האפליקציה שפיתחו הסטודנטיות, יחד עם גאדג’ט המונח על השולחן, מאפשרים למשתמש להודיע כי השולחן תפוס כעת. אם כעבור 40 דקות הסטודנט לא חוזר למקומו, השמירה מתבטלת והמקום שוב פנוי.

TESTOCK היא רשת חברתית ללמידה אפקטיבית בתקופת מבחנים. כיום קיים בטכניון מאגר של בחינות פתורות, אבל הוא אינו מאורגן על פי שאלות. האפליקציה מאפשרת למשתמש לחפש תשובות נכונות לשאלות ספציפיות וכך להתמקד בחומר הרלוונטי לו. בשלב זה מותאמת האפליקציה לסטודנטים בטכניון, אולם המפתחים שואפים להרחיב אותה לאוניברסיטאות אחרות.

קישור לסירטונים : http://bit.ly/2YwGyhB

מנחי הפרויקטים

מנחי הפרויקטים