דחליל רובוטי, ידיים רובוטיות וטלסקופ חלל

יותר מ-100 עבודות הוצגו בתערוכת הפרויקטים בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, שבה הושקה מכונית הפורמולה שתתחרה הקיץ באירופה

הזוכה בפרס הראשון בקטגוריית מחקר רון פלד

הזוכה בפרס הראשון בקטגוריית מחקר רון פלד

בפקולטה להנדסת מכונות התקיימה תערוכת הפרויקטים השנתית, שבה מוצגות עבודות הגמר של הסטודנטים בפקולטה. זו הפעם הראשונה שכל פרויקטי הגמר הוצגו באירוע אחד.

בתערוכה הוצגו יותר מ-100 פרויקטים במנעד רחב של נושאים ובהם טלסקופ חלל, הסבת מנוע סילון מדלק סילוני לגז טבעי, מערכות ייעודיות לידיים רובוטיות, דחליל רובוטי, ממשקי מוח-מחשב לצורכי שיקום, הליכונים חכמים לאנשים המוגבלים בתנועתם, כנפיים משנות צורה ומודלי לימוד מכונה להתאמת פרוטזות.

המשנה הבכיר לנשיא הטכניון פרופ’ אדם שורץ אמר לסטודנטים כי “ישראל חייבת לשמור על היתרון מול המעצמות העולות – סין והודו – והיא תוכל לעשות זאת רק באמצעות חינוך לחדשנות וליזמות ועידוד הסטודנטים להמשיך לתואר שני ושלישי.” כדוגמה לחדשנות ישראלית הוא הביא את חברת INSIGHTEC, שנוסדה על ידי בוגר הטכניון ד”ר קובי וורטמן. “מייסדי החברה שאלו את עצמם כיצד אפשר לבצע ניתוחים ללא חיתוכים. הרבה אנשים היו יכולים להתייחס לכך כאל שאלה מיותרת, אבל החברה הצליחה לתת פתרון לשאלה הזאת וכך חוללה מהפכה בעולם הרפואה.”

את התערוכה הובילו פרופ’ דן מרדכי, סגן הדיקן להוראה בפקולטה, ופרופ’ ראובן כץ, מייסד הקורס “פרויקט תכן מוצר חדש”. דיקן הפקולטה פרופ’ אולג גנדלמן ציין את הרבגוניות המאפיינת את הפרויקטים ואמר לסטודנטים: “התערוכה היא גולת הכותרת של לימודיכם לתואר ראשון, אבל זה לא סוף הדרך. אתם מסיימים את התואר אבל תוכלו להמשיך לתארים מתקדמים, שם תוכלו להשתתף במחקרים רחבים ומעמיקים יותר.”

 

במסגרת התערוכה התקיימה תחרות שבה זכו הצוותים הבאים:

בקטגוריית מחקר  – הוענק הפרס הראשון לסטודנטית רון פלד על פתרון משוואות תנועה של זורם המכיל חלקיקים בעלי שני מצבים יציבים. הפרס השני ניתן ליוגב מור-חיים והפרס השלישי לזהר סחראי.
בקטגוריית הנדסה  – הוענק הפרס הראשון לדקל נוסבאום ולנתנאל סירוטה על קציר אנרגיה ביומכנית באמצעות סיבי פחמן. הפרס השני ניתן לאיתי היימס והפרס השלישי ללירן מוצניק ולאריאל סגל.
בפרויקטי תכן מכני – הוענק הפרס הראשון לגיא גיטליס, מאור הפוטה ואביב נחמיאס על ליטוש עדשות עבור חברת סיוון והפרס השני ניתן למיכאל גולדמן, יוסף גרינבלט וטל מלין על פרויקט עבור חברת עמיעד. פרסים נוספים ניתנו לסטודנטים ספציפיים השותפים בפרויקט פורמולה טכניון: אלי גישבולינר, עידו כץ, טל ביטון, קאתי אולכה, סלמאן אבדעללה, רפאל בן חמו ואמיר סעד.

בתערוכה הוצגה גם מכונית הפורמולה של הטכניון, שבנו סטודנטים מהפקולטה להנדסת מכונות יחד עם סטודנטים מהפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל. המכונית שתצא הקיץ לשלוש תחרויות במסגרת  פורמולה סטודנטבאירופה – גרמניה, אוסטריה וצ’כיה. במקביל נמשכת בנייתה של מכונית הפורמולה האוטונומית, הצפויה לצאת לתחרויות בקיץ 2020.

הזוכים בפרס הראשון בקטגוריית הנדסה דקל נוסבאום ונתנאל סירוטה

הזוכים בפרס הראשון בקטגוריית הנדסה דקל נוסבאום ונתנאל סירוטה

הזוכים בפרס הראשון בפרויקטי תכן מכני גיא גיטליס, מאור הפוטה ואביב נחמיאס

הזוכים בפרס הראשון בפרויקטי תכן מכני גיא גיטליס, מאור הפוטה ואביב נחמיאס

בתמונה הקבוצתית, מימין לשמאל: סגן הדיקן פרופ' דן מרדכי, המשנה הבכיר לנשיא פרופ' אדם שורץ, מייסד הקורס "פרויקט תכן מוצר חדש" פרופ' ראובן כץ ודיקן הפקולטה פרופ' אולג גנדלמן

בתמונה הקבוצתית, מימין לשמאל: סגן הדיקן פרופ’ דן מרדכי, המשנה הבכיר לנשיא פרופ’ אדם שורץ, מייסד הקורס “פרויקט תכן מוצר חדש” פרופ’ ראובן כץ ודיקן הפקולטה פרופ’ אולג גנדלמן

הדחליל הרובוטי

הדחליל הרובוטי