פרופ’ אבי שרודר נבחר לאקדמיה הצעירה הישראלית

פרופ' אבי שרודר

פרופ’ אבי שרודר

האקדמיה הצעירה הישראלית צירפה לשורותיה את פרופ’ אבי שרודר, חבר סגל בפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון ונשיא האגודה הישראלית להנדסה כימית. פרופ’ שרודר הוא אחד משמונה חברים חדשים באקדמיה, כולם אנשי מדע מצטיינים ובולטים בתחומם, חוקרים שהוכיחו הצטיינות במחקר וחשיבה מקורית וכן יוזמה ותרומה לחברה.

פרופ’ שרודר הוא ראש המעבדה לתרופות ממוקדות מטרה וטכנולוגיות רפואה אישית בטכניון. קבוצת המחקר בראשותו מתמקדת בפיתוח מערכות ננו-טכנולוגיות לטיפול בצרכים רפואיים, תוך התמקדות במחלת הסרטן. כמו כן תרם שרודר לתחום החקלאות על ידי פיתוח כלים חדשים לשמירה על בריאות בעלי חיים ושיפור בריאות המזון.  פרופ’ שרודר חיבר עשרות מאמרים, רשם כ-17 פטנטים ושותף בהקמת חברות הזנק בתחום הביוטכנולוגיה והתרופות. הוא זכה בעשרות פרסים ובהם פרס קרן קריל מטעם קרן וולף, פרס אינטל בננוטכנולוגיה, ופרס ינאי למצוינות בחינוך האקדמי.

האקדמיה הצעירה הישראלית, הפועלת במסגרת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, נועדה לקדם את מעמדם של מדענים צעירים בישראל ולשפר את קשריהם עם החברה הישראלית, עם מקבלי ההחלטות ועם חוקרים צעירים מרחבי העולם. חבריה, אנשי מדע הבולטים בתחומם, נבחרים על סמך מצוינות אקדמית ומעורבות ציבורית-חברתית.

“אני נרגש להצטרף לשורות האקדמיה הישראלית הצעירה ומתחייב לפעול מתוך האקדמיה הצעירה להנגשת המדע והטכנולוגיה בישראל לכל רבדי האוכלוסייה”, אמר שרודר עם בחירתו.