נשיא הטכניון הבא – פרופ’ אורי סיון

מינויו אושרר על ידי קורטוריון הטכניון. פרופ’ סיון ייכנס לתפקידו ב-1 באוקטובר 2019

פרופ' אורי סיון

פרופ’ אורי סיון. צילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון

הקורטוריון, חבר הנאמנים של הטכניון, אישרר ביום (ג’) את מינויו של פרופ’ אורי סיון לנשיא הבא של הטכניון. פרופ’ סיון, חבר סגל בפקולטה לפיזיקה, נבחר לתפקיד בפברואר האחרון על ידי ועדת האיתור לנשיא הטכניון. מאז אושר מינויו על ידי המליאה האקדמית של הסנט והוועד המנהל של הטכניון, בראשות מר גדעון פרנק.

פרופ’ סיון ייכנס לתפקידו כנשיא הטכניון ב-1 באוקטובר 2019 ויחליף את פרופ’ פרץ לביא, שיסיים תקופת כהונה בת עשור.

פרופ’ סיון, בן 64, תושב חיפה, נשוי ואב לשלושה, שירת כטייס בחיל האוויר. הוא הצטרף לסגל הפקולטה לפיזיקה בטכניון בשנת 1991 ומחזיק בקתדרה ע”ש ברטולדו באדלר. מחקריו לאורך השנים התפרשו על פני מגוון רחב של נושאים ובהם פיזיקה של מערכות קוונטיות קטנות ורתימה של ביולוגיה מולקולרית לבנייה עצמית של התקנים אלקטרוניים זעירים. בשנים האחרונות הוא מתמקד בהשפעת מבנה המים ליד משטחים ומולקולות על אינטראקציות הרלוונטיות לביולוגיה.

 

פרופ’ סיון מילא שורה של תפקידים בכירים בטכניון ובמדינת ישראל. בשנים 2010-2005 הוא הקים וניהל את מכון ראסל ברי למחקר בננוטכנולוגיה בטכניון (RBNI). בשנתיים האחרונות הקים פרופ׳ סיון את ועדת ההיגוי הלאומית המייעצת לות”ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה) בנושאי מדע וטכנולוגיה קוונטיים ועמד בראשה. ועדה זו התוותה את התוכנית האקדמית הלאומית בתחום זה, שאומצה על ידי ות״ת ויצאה לדרך בהנהגתו של פרופ’ סיון לפני כשנה.

 

“אני מודה על האמון שניתן בי,” אמר פרופ’ סיון לחברי קורטוריון הטכניון. “אני ניצב על כתפי ענקים ומקווה להשכיל ולראות רחוק, גבוה ועמוק. נשיא הטכניון נושא על כתפיו אחריות עצומה לטיפוח מצוינותו של המוסד עצמו ולהצלחת הסטודנטים, הצוות המנהלי וחברי הסגל. אנו מחויבים לביטחונה ולשגשוגה הכלכלי של מדינת ישראל. אני ניצב לפניכם בענווה לנוכח האתגר: הובלת הטכניון לשיאים חדשים לקראת שנת 2024 – שנת המאה לפתיחת שעריו. הטכניון ימשיך לשמש מגדלור של פלורליזם, שוויון, יושרה, אתיקה, צדק חברתי, דאגה לסביבה ושייכות לקהילה העולמית על בסיס ערכים אלו.”