האחים זיסאפל יתרמו לבניית בניין חדש לפקולטה להנדסת חשמל בטכניון

מימין לשמאל : זהר זיסאפל, פרופ' פרץ לביא, יהודה זיסאפל, פרופ' בועז גולני, פרופ' אורי סיון וסקוט לימסטר.

מימין לשמאל : זהר זיסאפל, פרופ’ פרץ לביא, יהודה זיסאפל, פרופ’ בועז גולני, פרופ’ אורי סיון וסקוט לימסטר.

האחים זהר ויהודה זיסאפל, בוגרי הפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי בטכניון, יתרמו לבניית בניין חדש לפקולטה שבה למדו. על התרומה הכריז אתמול נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, במעמד התורמים וראש העיר חיפה ד”ר עינת קליש-רותם, בערב פתיחת מושב הקורטוריון, חבר הנאמנים של הטכניון. פרופ’ לביא הודה לזהר וליהודה זיסאפל על תרומתם הנדיבה. “רבים מהסטודנטים הלומדים בטכניון מכירים בתרומתו לחייהם שנים רבות לאחר סיום הלימודים,” אמר. “האחים זהר ויהודה זיסאפל מלווים את הפקולטה עוד מאז סיום לימודיהם ותרומתם הנוכחית תאפשר לפקולטה לשמור על מעמדה בחזית המחקר העולמי.”

הבניין החדש, שייקרא הבניין ע”ש זיסאפל להנדסת חשמל, ייבנה בין שני בניינים קיימים של הפקולטה ויסייע לטכניון להרחיב ולשפר את תשתיות ההוראה והמחקר, כחלק מתוכנית פיתוח אקדמית של הפקולטה להנדסת חשמל. הוא ישמש את הפקולטה למחקר ולהוראה בתחומים שונים של פעילותה ובהם אלקטרוניקה, מחשבים ותקשורת ויהווה בית יוצר למחקר בסיסי ויישומי, להכשרת מדענים, סטודנטים ומהנדסים ולפיתוח טכנולוגיות מתקדמות. לבניין תהיה תרומה משמעותית וארוכת טווח לטיפוח המצוינות בתחום הנדסת החשמל ברמה הבינלאומית.

הפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי היא הפקולטה הגדולה ביותר בטכניון והמחלקה ההנדסית הגדולה בישראל, עם יותר מ-2,200 סטודנטים. במשך 80 שנות קיומה הכשירה הפקולטה כ-15,000 בוגרים שהובילו את תהליך השינוי של ישראל מארץ חקלאית למדינת הייטק. בוגרים אלה מהווים כיום את עמוד השדרה של התעשייה עתירת הידע האזרחית והביטחונית בישראל.

האחים זיסאפל, מייסדי קבוצת רד בינת, שמרו כל השנים על קשר חם עם הטכניון וסייעו לו בתרומות כספיות ובמעורבות אישית. אחת מתרומותיה הנדיבות של משפחת זיסאפל לטכניון הובילה להקמתו של מרכז זיסאפל למחקר בננואלקטרוניקה. המרכז שנחנך ב-2007 הוקדש לזכר שרה ומשה ז”ל, הוריהם של זהר ויהודה זיסאפל.

 

מימין לשמאל: ד"ר לינה ופרופ' פרץ לביא, ד"ר עינת קליש רותם, זהר זיסאפל, יהודה זיסאפל ופרופ' בועז גולני.

מימין לשמאל: ד”ר לינה ופרופ’ פרץ לביא, ד”ר עינת קליש רותם, זהר זיסאפל, יהודה זיסאפל ופרופ’ בועז גולני.

יהודה זיסאפל עמד בראש ארגון בוגרי הטכניון, יזם את פרויקט “משלוש לחמש” המסייע לתלמידי תיכון להשלים חמש יחידות בגרות במקצועות הריאליים והקים את תוכנית “אופקים להייטק” (כיום “הישגים להייטק”), המאתרת חיילים משוחררים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל ומסייעת להם לרכוש השכלה אקדמית בהנדסה ובמדעים. זהר זיסאפל, שסייע גם הוא לטכניון בדרכים רבות, ותורם מיליוני דולרים לחינוך טכנולוגי לילדים ולחשיפת כל ילד בישראל למחשבים ולאינטרנט, התמנה בשנה שעברה ליו”ר הישראלי של קמפיין גיוס התרומות העולמי של הטכניון, שמטרתו לגייס משאבים בהיקף כולל של 1.8 מיליארד דולר כדי לבסס את מעמדו המוביל של הטכניון בזירה הגלובלית.

״כבוגרי הטכניון זכינו לתרום להרחבת המחקר וההוראה בפקולטה להנדסת חשמל שבה למדנו”, אמר יהודה זיסאפל. “במשך השנים שמרנו על קשר עם הטכניון, ולכבוד הוא לנו להירתם למשימות ולאתגרים החדשים של הטכניון ושל המדינה. תעשיית ההייטק זקוקה נואשות לכוח אדם הנדסי ומדעי להמשך צמיחתה ושגשוגה. הבניין החדש יקלוט מדענים, ירחיב את התשתית המחקרית של הפקולטה ויכשיר מהנדסים לתעשיית ההייטק בארץ.״

פרופסור אנדרו ויטרבי, ממייסדי חברת קוואלקום ומהאישים המשפיעים ביותר בעולם הדיגיטלי, תרם ב-2015 תרומה של 50 מיליון דולר לפקולטה להנדסת חשמל, הנקראת על שמו. הוא הצטרף לתודות ליהודה ולזהר זיסאפל על נדיבותם הרבה כלפי הטכניון, ואמר: “הטכניון הוא היהלום שבכתר האקדמיה הישראלית. אני מעריך במיוחד את החלטתם של יהודה וזהר זיסאפל להקדיש את התרומה הנוכחית למימון הקמתו של בניין חדש לפקולטה להנדסת חשמל. תחום זה, שמתוכו התפתחה הטכנולוגיה הישראלית, תרם רבות להגנה על מדינת ישראל והצמיח את אומת הסטארטאפ. יישר כוח.”

“תרומתם הנדיבה של זהר ויהודה זיסאפל מצטרפת למספר תרומות גדולות אחרות שקיבל הטכניון בעת האחרונה מבוגריו,” אמר סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ בועז גולני. “התרומה הזו היא אבן דרך חשובה בתהליך התגייסותם של הבוגרים לתמיכה במוסד שבו למדו. בארה”ב ישנה מסורת מפותחת ורבת שנים המעודדת בוגרים לסייע ל”אלמה מאטר” ((Alma mater שלהם, אך בישראל אנחנו עדיין עמלים על טיפוח מסורת שכזו. אני רואה באחים זיסאפל מודל לחיקוי וקורא לבוגרינו באשר הם לקחת מהם דוגמה, כל אחד בדרכו ולפי יכולתו.”


דיקן הפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי
פרופ’ נחום שימקין הודה בשם הפקולטה לזהר וליהודה זיסאפל על תרומתם הנדיבה. “האחים זיסאפל, שניהם בוגרי הפקולטה, הם מחלוציה הבולטים של תעשיית ההיי-טק בישראל,” אמר. “תרומתם הנדיבה להקמת המרכז לננואלקטרוניקה בטכניון ע”ש הוריהם, שרה ומשה זיסאפל, אפשרה להקים מרכז מחקר מתקדם המשרת עשרות קבוצות חוקרים בטכניון ומחוצה לו. התרומה הנוכחית תאפשר לפקולטה להנדסת חשמל להמשיך ולהכשיר את מיטב המהנדסים והחוקרים עבור תעשיית ההייטק הישראלית, הזקוקה להון אנושי מעולה כדי להבטיח את המשך שגשוגה. אני גאה על כך שבניין מרכזי בפקולטה יישא את שמם של האחים זיסאפל.”