ברכות ל-214 הדוקטורים החדשים!

אתמול העניק הטכניון תוארי דוקטור ל-214 בוגרים. את הטקס פתחו נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא ודיקן בית הספר לתארים מתקדמים פרופ׳ דן גבעולי.

התואר דוקטור לפילוסופיה PhD יוענק ל-214 בוגרים, כ-40% מהם נשים. עם מקבלי התואר נמנים בוגרים רבים מחו”ל: מאוקראינה, אורוגוואי, איטליה, ארה”ב, גרמניה, דרום קוריאה, הודו, ירדן, נפאל, סין וקנדה.

מקבל התואר המבוגר ביותר הוא פרופ’ משה פיינסוד, 81, רופא ותיק, שהיה מנהל המחלקה הנוירוכירורגית ברמב”ם וחבר סגל בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון. לאחר שפרש לגמלאות עסק פרופ’ פיינסוד בעיקר בחינוך ובהיסטוריה של הרפואה ובסוף אף החליט, בתמיכה ובעידוד של בית הספר ללימודים מתקדמים בטכניון, לחזור לספסל הלימודים, וכך השלים תואר דוקטור נוסף.

המשתתף הצעיר ביותר בטקס הוא ד”ר דורון אלעד, שהשלים בטכניון תואר שני ושלישי בפקולטה למתמטיקה ועושה כיום את הפוסט-דוקטורט באוניברסיטת תל אביב. ד”ר אלעד החל ללמוד לתואר ראשון במתמטיקה כבר בגיל 16, ובגיל 18 וחצי כבר היה לו תואר. את התואר השני והשלישי במתמטיקה עשה בפקולטה למתמטיקה בטכניון. את החובות לתואר השלישי, בהנחייתו של פרופ’ ניר גביש, סיים כבר בגיל 25.

ברכות לדוקטורים

עבודות הדוקטורט שהגישו הבוגרים משקפות את מגוון התחומים הנחקרים בטכניון, ואלה כמה דוגמאות ממחקרי הדוקטורט שערכו הדוקטורים החדשים: ננוטכנולוגיה לטיפול בגרורות סרטניות, טיפול אימונותרפי בסרטן, החיפוש אחר החומר האפל במאיץ החלקיקים הגדול בעולם, השפעת תרופות נוגדות חרדה על תפקוד קוגניטיבי, אבחון שחפת דרך העור, השפעת הגנטיקה והתזונה על הרכב חיידקי המעי, שיטות חדשות לשיכוך סימפטומים של פרקינסון, התאמה אישית של הטיפול האנטיביוטי, מיפוי גנטי מתקדם והמרחב הציבורי במושבות הראשונות בארץ ישראל.

 

לרשימת מקבלי התואר ונושא מחקרם לחצו כאן

הטקס יחל בשעה 18:30 באמפיתאטרון ע”ש קלנר במרכז הטכניון.