טכנוראש 2019 : סערה בכוס מים

גמר תחרות הטכנוראש לשנת 2019 יתקיים בטכניון היום, יום רביעי. האתגר: בניית מתקן שיצליח לרדת 18 מדרגות כשהוא נושא מיכל מים פתוח

תחרות טכנוראש סלינקי 2019 תתקיים בטכניון היום, 22 במאי, במרכז קמפוס הטכניון, בשעות 14:30-12:30.

השנה, יתמודדו 25 הצוותים המשתתפים עם אתגר הנדסי בהשראת הסלינקי – קפיץ צעצוע המסוגל להתקדם במישורים משופעים או במדרגות באמצעות התמתחות והתכווצות לסירוגין. הקפיץ המפורסם הומצא על ידי מהנדס המכונות ריצ’רד ג’יימס ורעייתו בטי, ונרשם כפטנט בשנת 1947.

על הקבוצות לבנות מתקן היורד 18 מדרגות כשהוא נושא מיכל מים פתוח. השיפוט יהיה על סמך שורה של קריטריונים מוגדרים מראש, בהם: משך הירידה, המהירות וכמות המים שתישאר במיכל בסוף הירידה. המשתתפים שהעפילו לגמר התחרות הם סטודנטים מפקולטות שונות בטכניון, תלמידי תיכון וחיילים.

טכנוראש סלינקי

 

תחרות הטכנוראש מתקיימת בטכניון לזכרו של ניב-יה דורבן ז”ל ובחסות דוקטור רוברט שילמן (“דוקטור בוב”). השנה מארגנת את התחרות הסטודנטית שיר חן מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים. את האירוע ינחה פרופ’ עירד יבנה מהפקולטה למדעי המחשב. השופטים הם פרופ’ אלון וולף, פרופ’ אלון גני, פרופ’ תנחום וולר והוריו של ניב-יה פרופ’ דוד דורבן ורעייתו רחל.

הפרס הראשון הוא 10,000 שקל, השני 5,000 שקל והשלישי 3,000.

 

תחרות הטכנוראש נהגתה לפני 21 שנים על ידי ניב-יה דורבן ז”ל בהיותו סטודנט בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בטכניון. דורבן, שייסד את התחרות מתוך רצון לאתגר את הסטודנטים בטכניון במשימות הנדסיות יצירתיות, אמר אז כי “התחרויות נולדו כדי להרחיק את הסטודנט מספרי הלימוד וממסך המחשב, לתת לו במה לביטוי יצירתי תוך התמודדות עם אתגר התחרות – בעיות הנדסיות מורכבות באווירת כיף.”

התחרות והפרסים ממומנים על ידי דוקטור רוברט שילמן (“דוקטור בוב”), שהשתלם בטכניון ולאחר מכן המשיך לדוקטורט ב-MIT.

התחרות תתקיים בצהרי יום ד בשעות 14:30-12:30 בטיילת מול רחבת הדשא המרכזית בטכניון