גרישה ספקטור נבחר לתוכנית העמיתים של אריק שמידט

1.גרישה ספקטור

גרישה ספקטור

הדוקטורנט גרישה ספקטור מהפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי נבחר לעמית מדע בתוכנית העמיתים Schmidt Science Fellows לשנת 2019. התוכנית, הפועלת בשיתוף Rhodes Trust, נוסדה על ידי אריק וּוונדי שמידט כדי לטפח את הדור הבא של מנהיגי המדע באמצעות קידום המחקר, שבירת החומות בין דיסציפלינות ופיתוח פתרונות לבעיות הבוערות הניצבות בפני האנושות. התוכנית מסייעת לחוקרים בהשתלמות פוסט-דוקטורט באחד המוסדות האקדמיים המובילים בעולם, ומעודדת אותם לבצע תפנית (pivot) בהתמקדותם המדעית.

 

ספקטור, הישראלי היחיד מ-20 העמיתים החדשים בתוכנית, לומד במסלול ישיר לדוקטורט, שבמסגרתו הוא חוקר “תופעות פלזמוניות להתקנים אופטו-אלקטרוניים” בהנחיית פרופ’ מאיר אורנשטיין. הוא עוסק בשליטה באור בקנה מידה ננומטרי ובפרט בחקר האבולוציה הדינמית של מערבולות פלזמוניות ובעיצובן. מערבולות אלה, בדומה לטורנדו המתווך בין הקרקע לעננים, מתווכות בין אור לאלקטרונים, מה שמאפשר העברה של התנע הזוויתי מהאור (אופטיקה) לחומר ומסייע לחשוף תופעות פיזיקליות חדשות ולשלוט בהן.

 

“המטרה שלנו במיזם Schmidt Futures היא להמר בשלב מוקדם על צעירים מוכשרים הצפויים להפוך את העולם למקום טוב יותר,” אמר אריק שמידט. “זאת בדיוק מטרתה של תוכנית העמיתים. הקבוצה שנבחרה השנה מייצגת כמה מהמוחות המבריקים במדע ובטכנולוגיה כיום, ואנו מבקשים לעזור להם לרתום את שכלם ואת כישוריהם לרווחת האנושות.”

 

“אנחנו נרגשים מאוד לברך את הקבוצה החדשה המצטרפת לקהילת העמיתים הגדלה שלנו,” אמרה וונדי שמידט. “אלה אנשים יוצאי דופן בתובנותיהם, בשכלם ובתשוקתם לשיתופי פעולה חוצי דיסציפלינות ולהוביל לתגליות בדרכים חסרות תקדים.”

מימין לשמאל: וונדי שמידט, גרישה ספקטור ואריק שמידט

מימין לשמאל: וונדי שמידט, גרישה ספקטור ואריק שמידט

תמונה קבוצתית של משתתפי תוכנית העמיתים Schmidt Science Fellows קרדיט צילום: Adam Schultz

תמונה קבוצתית של משתתפי תוכנית העמיתים Schmidt Science Fellows
קרדיט צילום: Adam Schultz