פרס לטיפוח מנהיגות מדעית נשית לד”ר נעמה גבע-זטורסקי

זו הפעם הראשונה שהפרס מוענק לחוקרת ישראלית

ד"ר נעמה גבע-זטורסקי

ד”ר נעמה גבע-זטורסקי

ד”ר נעמה גבע-זטורסקי מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון היא אחת מ-6 הזוכות בפרס Women in STEM2D  שמעניקה חברת ג’ונסון & ג’ונסון. הפרס, בסך 150 אלף דולר, הוענק לה ב-24 באפריל 2019 במטה העולמי של החברה בניו ג’רזי.

בכל שנה זוכות בפרס 6 נשים מתוך כ-400 מועמדות, כולן חוקרות צעירות המגלות מנהיגות באחד התחומים הבאים: מדע, טכנולוגיה, הנדסה, מתמטיקה, ייצור ותכן. הפרס נוסד בחודש יוני 2017 כדי לפתח מנהיגות נשית בתחומים אלה באמצעות מימון וליווי בשלב קריטי בקריירה של הנשים הזוכות.

“באמצעות הפרס אנחנו מבקשים להגדיל את השתתפותן של נשים בתחומים אלה ברחבי העולם,” אמרה קט אוילר, סגנית נשיא בג’ונסון & ג’ונסון. “אנו שואפים לטפח נשים מנהיגות וליצור מאגר גדול יותר של חוקרות מנוסות שיובילו את פריצות הדרך בתחומים אלה בעתיד.”

ד”ר גבע-זטורסקי, שזכתה בפרס בקטגוריית המדע, חוקרת את המיקרוביום – אוכלוסיית החיידקים המתקיימת בגופנו – ובעיקר את השפעת המיקרוביום במערכת העיכול על תאי מערכת החיסון. כבר במהלך הפוסט-דוקטורט בבית הספר לרפואה בהרווארד היא פיתחה טכנולוגיה מקורית למעקב בזמן אמת אחר המיקרוביום באורגניזם החי. טכנולוגיה זו מציגה בזמן אמת את התקשורת בין החיידקים לבין עצמם ובינם לבין גופו של המארח. לדבריה, “הטכנולוגיה הזאת מאפשרת לנו לזהות את תפקידו של כל חיידק במערכת המורכבת הזאת, והרעיון הוא שבעתיד נייצר מהחיידקים האלה תרופות ייעודיות לשיבושים שונים במערכת החיסון וכן למחלות שונות.”

ד”ר גבע-זטורסקי זכתה בפרסים רבים ובהם פרס אונסקו-לוריאל “למען נשים במדע” לשנת 2012, מלגת אלון היוקרתית המסייעת בקליטת חוקרים צעירים בישראל ומלגת חורב למנהיגים מובילים במדע וטכנולוגיה.

Women in STEM2D

נעמה נעמה