מרכז חדש להדפסת רקמות נחנך בטכניון

פרופ' שולמית לבנברג

פרופ’ שולמית לבנברג

מרכז חדשני להדפסת תאים, רקמות ואיברים הוקם בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. דיקנית הפקולטה פרופ’ שולמית לבנברג, העומדת בראש המרכז, אמרה כי “המרכז החדש פתוח לכל החוקרים בטכניון ויוביל את תחום הנדסת הרקמות בטכניון למחוזות חדשים.”

תחום הנדסת הרקמות עבר התפתחות מסחררת בעשורים האחרונים, והטכניון לקח חלק משמעותי במהפכה זו. בטכניון מפותחות רקמות מלאכותיות מורכבות ומדויקות המשפרות משמעותית את תהליך הקליטה באיבר המטרה. זאת בין השאר באמצעות יצירת רקמות המכילות מערכת מפותחת של כלי דם המתחברים במהירות לכלי הדם של המטופל.


המרכז לביו-הדפסה תלת-ממדית להדפסת תאים וביו-חומרים
יעניק דחיפה משמעותית לתחום הנדסת הרקמות בטכניון. במרכז פועלת מדפסת חדשנית המדפיסה פיגומים תלת-ממדיים ואת התאים שיגדלו עליהם לכדי רקמה. המדפסת מתרגמת את המידע המתקבל מסריקות ה-CT של המטופל הספציפי לכדי רקמה תלת-ממדית המותאמת לאזור הפציעה.

המדפסת רלוונטית לכל תחומי הרפואה הרגנרטיבית ומאפשרת הדפסה של רקמות שונות ושילוב מערכות לשחרור מבוקר.

למדפסת כמה ראשים, המאפשרים יצירת רקמה מודפסת המורכבת מחומרים שונים. היא מצוידת במנועים מדויקים הנעים במהירות משתנה ובדיוק של 0.001 מ”מ, ובמצלמה מובנית המשפרת את דיוק מחט ההדפסה. המערכת מתאימה למגוון רחב של חומרי גלם כגון הידרוג’לים, חומרים תרמופלסטיים ומשחות, תוך שליטה מדויקת בטמפרטורות ובקרינה (בטווחים של 70-0 מעלות, 250-30 מעלות וקרינת אולטרה-סגול). את ההדפסה אפשר לבצע ישירות לתוך צלחת גידול.

 

לסרטון המציג את עבודת המדפסת לחצו כאן

 

 המרכז לביו-הדפסה תלת-ממדית להדפסת תאים וביו-חומרים  המרכז לביו-הדפסה תלת-ממדית להדפסת תאים וביו-חומרים  המרכז לביו-הדפסה תלת-ממדית להדפסת תאים וביו-חומרים  המרכז לביו-הדפסה תלת-ממדית להדפסת תאים וביו-חומרים