גרסת כיסוי 2019 – אייקונים ישראליים מודפסים בתלת-מימד

שלל אייקונים ישראלים מוצגים בעיצוב מעודכן בהדפסת תלת-מימד בתערוכה חדשה במוזאון ראשון לציון. את המוצגים עיצב פרופ’ עזרי טרזי, ראש המסלול לעיצוב תעשייתי יחד עם סטודנטים ומרצים ממעבדת Design-Tech בטכניון

כובע טמבל בהדפסת תלת מימד, רכב סוסיתא אוטונומי, דיסקית חכמה וידית למטקה שתמנע הזעה הם רק חלק מהפריטים שעוצבו במעבדת Design-Tech בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים. ראש המעבדה פרופ’ עזרי טרזי, ראש המסלול לעיצוב תעשייתי בטכניון שיתף פעולה עם מרצים וסטודנטים, לכבוד תערוכה חדשה “שישה מבטים על התקווה”, שנפתחה לאחרונה במוזאון ראשון לציון.

התערוכה היא מחווה להמנון התקווה, שהושר לראשונה בראשון לציון, ולדברי האוצרת פרופ’ דנה אריאלי “תקווה היא פונקציה של השקפת עולם, ומרתק לראות כיצד היוצרים השונים מגיבים למושג הזה. התערוכה מספקת הצצה מרתקת אל עולמם הפנימי של היוצרים כמו גם אל זהותם התרבותית.”

פרופ׳ טרזי ומעצבי מעבדת Design-Tech התמקדו ב-13 חפצים ישראליים מוכרים שהפכו עם השנים לאייקונים בתרבות הישראלית. הם חוללו בהם מטמורפוזה צורנית וטכנולוגית באמצעות התאמתם להדפסת תלת-ממד בחומרים חדשניים, והתוצאה היא סדרת המיצגים “גרסת כיסוי”.

גרסת כיסוי היא נסיון דומה ל-׳COVER׳ לשיר ישראלי מוכר, ולהפעיל אותו על אובייקט אייקוני שכולם מכירים,” מסביר פרופ’ עזרי טרזי. “לאחר שבחרתי את האובייקטים שאני רוצה לעשות להם cover חדש, יצרתי תהליך של ׳דואט׳ עם עוד מעצב או מעצבת שמתאימים לתהליך והזמנתי אותם לדיאלוג של תחקיר עיצוב וסקיצות. אחר כך בחרנו סוג מתאים של הדפסה תלת מימדית, והתאמנו את האובייקט לתכנון החדש׳.”

המוצגים בתערוכה:

 

  • כובע הטמבל – חיים פרנס ועזרי טרזי. עשוי מחומר גמיש העמיד לקרינת אולטרה-סגולית ועומדת בתקן הנראות לחילוץ ימי, עם חוט אבטוח.
  • המטקה – ניצן שרון ועזרי טרזי. במוצר החדש, הידית המודפסת עשויה כרשת תלת-ממדית המונעת הזעה ומשפרת את האחיזה.
  • הסוסיתא – דני רם ועזרי טרזי. זהו רכב אוטונומי השואב את השראתו מהסוסיתא המקורית, ומותאם להדפסה תלת-מימדית ענקית.
  • הדיסקית אביחי מנדלבאום ועזרי טרזי. כוללת כיסוי חכם המכיל באמצעות תגית NFC את כל הפרטים הרפואיים ואת תעודת השבי. את המידע אפשר לחלץ מהדיסקית באמצעות פרויקט 101 – צמיד ניטור שפותח על ידי פרופ’ טרזי עבור חיל רפואה.
  • כד החלב – רובי גל ועזרי טרזי. הפריט המודפס מאפשר קירור מהיר לשקית במקרר ואחיזה נוחה.
  • כיסא הפלסטיק – אלכס גכט ועזרי טרזי. הגירסה המודפסת מציעה יתרונות בולטים של התאמה אישית לצד יתרונות של ייצור מקומי ומחזור, ומציעה הדפסה מהירה ללא צורך בתומכות.
  • החסקה עזרא עוזרי, עופרי לוטן ועזרי טרזי: החסקה המשופרת מבוססת על חישוב חכם של כוחות ומאמצים ויצירת רשת תלת מימדית המסייעת ביצירת גוף קל ואוורירי.
  • החלילית – אנסטסיה קולומיץ ועזרי טרזי. החלילית החדשה ממירה את העץ והפלסטיק לטיטניום, עם אפשרות להוספת מארגים תלת-ממדיים שישפרו את האקוסטיקה.
  • הקלקר – נעם אטיאס ועזרי טרזי. בגרסה זו הוחלפה מעטפת הפוליסטירן המוקצף המזהם בחומר טבעי המבוסס על תפטיר פטריה הגדל על פסולת גזם גפן מקומית.
  • הג’ארה – עפר ברמן ועזרי טרזי. בגרסה המודפסת יש לג’ארה צלעות קירור המשפרות את תהליך צינון המים. הג׳ארה הודפסה במדפסת ייחודית לקרמיקה.
  • בלוק הבטון – פרופ’ יאשה גרובמן, מיכאל וייצמן ועזרי טרזי. בנוי בגאומטריה טרפזית ומאפשר לבנות תקרת לבנים בשיטה של נעילה טופולוגית.
  • הסנדל התנ”כי – נדב וגוני קופמן ועזרי טרזי. בגרסה המודפסת מבוססת הטקסטורה של הסוליה על טקסט עברי. ההדפסה היא בחומר גמיש.
  • סל השוק – יואב שטרמן ועזרי טרזי. הגרסה המודפסת שואבת השראה מסלי קש ארוגים אך עשויה בהדפסה תלת מימדית במדפסת ענקית של פלסטיק חזק, עמיד וזול.

 

לסרטון מהתערוכה לחצו כאן

סוסיתא