למידה בתחומי הדעת

מימין לשמאל: ד"ר זהבית כהן, ד"ר שולמית קפון, פרופ' יהודית דורי, פרופ' פרץ לביא, פרופ' סיבל ארדורן ופרופ' ארתור בקר

מימין לשמאל: ד”ר זהבית כהן, ד”ר שולמית קפון, פרופ’ יהודית דורי, פרופ’ פרץ לביא, פרופ’ סיבל ארדורן ופרופ’ ארתור בקר

כנס מדעי הלמידה החמישי בישראל התקיים בטכניון ביום חמישי, 31 לינואר 2019, בהובלת הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה. בכנס שהתקיים במעמד נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, השתתפו יותר מ- 200 חוקרים ותלמידי מחקר, וכ- 50 נציגים ממשרד החינוך. המרצים המרכזיים בכנס  היו פרופ’ סיבל ארדורן (Prof. Sibel Erduran) מאוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה, ופרופ’ ארתור בקר (Prof. Arthur Bakker) מאוניברסיטת אוטרכט שבהולנד. בנוסף התקיימו בכנס 14 סדנאות מחקר ושולחנות עגולים בהובלה ושיתוף פעולה של חברי סגל ממוסדות ההשכלה הגבוהה בכל הארץ, וכן מושב פוסטרים אינטראקטיבי של חוקרים צעירים ודוקטורנטים.
בסיום הכנס  התקיים פאנל שעסק בסוגיית המעבר ממחקר ופיתוח להטמעה במערכת החינוך בהובלתה של כלת פרס ישראל לחינוך פרופ’ נאוה בן צבי.

המחקר במדעי הלמידה הינו מחקר אינטרדיסציפלינרי הנשען על דיסציפלינות ופרדיגמות מחקר מגוונות כגון מדעי המידע, מדעי הקוגניציה, בינה מלאכותית, מדעי המוח, אנתרופולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה חינוכית וחקר עיצוב סביבות למידה. הכנס התקיים זו השנה החמישית, ומטרתו היתה להפגיש חברי סגל, חוקרים צעירים, מפתחי תכניות לימודים, מכשירי מורים וסטודנטים לתארים גבוהים כדי לעודד חשיפה למחקרים בתחום מדעי הלמידה ולשמש במה ליצירת שיח פורה.

הוועדה המארגנת של הכנס כללה את ד”ר שולמית קפון, ד”ר זהבית כהן והדיקנית פרופ’ יהודית דורי.

הכנס התקיים בתמיכת קרן נשיא הטכניון.

פרופסור סיבל ארדורן מדברת על דרכים להפוך את התהליכים האפיסטמיים והתוצרים של המדע נגישים וברורים לפרחי הוראה ומורים

פרופסור סיבל ארדורן מדברת על דרכים להפוך את התהליכים האפיסטמיים והתוצרים של המדע נגישים וברורים לפרחי הוראה ומורים

משמאל לימין: פרופ' פרץ לביא, פרופ' יהודית דורי, ד"ר שולמית קפון וד"ר זהבית כהן מקשיבים  להרצאתה של פרופ' סיבל ארדורן

משמאל לימין: פרופ’ פרץ לביא, פרופ’ יהודית דורי, ד”ר שולמית קפון וד”ר זהבית כהן מקשיבים להרצאתה של פרופ’ סיבל ארדורן

פרופסור ארתור בקר מדגים למידת מתמטיקה מעוגנת גוף

פרופסור ארתור בקר מדגים למידת מתמטיקה מעוגנת גוף

מושב פוסטרים חוקרים צעירים ודוקטורנטים

מושב פוסטרים חוקרים צעירים ודוקטורנטים

מושב פוסטרים חוקרים צעירים ודוקטורנטים

מושב פוסטרים חוקרים צעירים ודוקטורנטים