משה ארנס, 2019-1925

משה ארנס, 2019-1925

בית הטכניון אבל על לכתו של משה ארנס, בעבר חבר סגל בטכניון וחבר הקורטוריון. במהלך השנים שימש ארנס בתפקידים רבים ובהם שר הביטחון, שר החוץ ושגריר ישראל בארצות הברית. בכל השנים שמר על קשר חם עם הטכניון, ובשנת 1986 העניק לו הטכניון תואר דוקטור לשם כבוד.

בשנים 1957-1965 נמנה ארנס עם הסגל האקדמי של הטכניון בפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל. “בשנות ה-50 שררה ספקנות באשר לצורך של מדינת ישראל והטכניון במחלקה אווירונוטית,” סיפר במרץ 2012 בראיון מצולם לפרופסור זאב תדמור, נשיא הטכניון לשעבר. “האבות המייסדים של הפקולטה חיפשו מומחה למנועים וכך הגיעו אלי – בוגר קלטק, שעבד כמה שנים בתעשייה האמריקאית. בטכניון התחלתי ללמד איך מתכננים מטוס. התרשמתי מאוד מרמת הסטודנטים כאן ואכן, ברבות השנים המחלקה בטכניון הפכה לפקולטה, ועד היום היא אחת הפקולטות הטובות בעולם בתחומה.”

“המחזור הראשון של הפקולטה סיים את לימודיו בשנת 1958 עם 11 בוגרים ובוגרת אחת. בוגרי הפקולטה היו הבסיס לתעשייה האווירית בארץ שהיתה במשך שנים התעשייה המובילה והמתקדמת ביותר בישראל. מ-12 בוגרים בשנה צמחה הפקולטה ל-120 בוגרים וישראל הפכה למעצמה אווירונוטית. מטוס הלביא הוכיח את היכולת האדירה של המדינה הקטנה הזאת. זאת הייתה המערכת ההנדסית המורכבת ביותר האפשרית שיכולנו לבנות באותה תקופה.”
יהי זכרו ברוך.