הצלחה ישראלית

חברת סילנטיס הישראלית, שהוקמה על בסיס טכנולוגיה שפותחה בטכניון נמכרה בתמורה ל-25  מיליון דולר ותמלוגים ממכירות עתידיות לחברת Advanced Medical Solutions (AMS)

עובדי חברת סילנטיס במשרדים בטכניון

עובדי חברת סילנטיס במשרדים בטכניון

החברה מפתחת דבקים רפואיים המבוססים על טכנולוגיה מהטכניון המחקה את מנגנון ההדבקה של אצות לסלעים מתחת למים. “מדובר במחקר בסיסי בהשראת תופעת טבע שהתפתח לטכנולוגיה יישומית, נרשם כפטנט ולבסוף הפך למוצר שיאפשר טיפול במאות אלפי חולים”

החברה הרוכשת, Advanced Medical Solutions (AMS) היא מהמובילות בעולם בתחום הטיפול בפצעים, ומוכרת מוצרים ב-75 מדינות. מדובר ברכישה ראשונה שלה בישראל, כאשר סילנטיס תישאר בארץ ותהווה מרכז חדשנות לקבוצה הבינלאומית. AMS מחזיקה שבע שלוחות ברחבי אירופה ומונה למעלה מ-600 עובדים.  

חברת סילנטיס (Sealantis) מפתחת חומרי אטימה רפואיים, המבוססים על דבק המופק מאצות למניעת דליפות לאחר הליכים כירורגיים. החברה הוקמה במסגרת מכון אמי”ת של הטכניון בהובלתה של פרופ’ חבצלת ביאנקו-פלד מהפקולטה להנדסה כימית, חוקרת בעלת שם עולמי בפולימרים ביו-רפואיים.

יישום הטכנולוגיה מאפשר פיתוח מוצרים לשימוש רפואי, כאשר התחום בו מתמקדת החברה כיום הוא אטמים כירורגים המיועדים לעצירת דימומים, מניעת דליפות תוכן מערכת העיכול לחלל הבטן, מניעת דליפת נוזל חוט שידרה ומגוון יישומים נוספים.

היתרון המוביל של הטכנולוגיה הוא התבססות על פולימר המופק מאצות, שאינו מכיל חלבונים ולכן הסיכון לזיהום או אלרגיה, קטן משמעותית בהשוואה למוצרים מתחרים המופקים מהחי. המוצר אינו דורש הובלה ואחסון בקירור, ניתן ליישמו במריחה או בריסוס והוא מתאים לשימוש גם בניתוחים לפרוסקופים.

תומר פוקס, מנכל החברה, מספר שהחיבור עם חברת AMS מעלה את הסיכויים למצוא את מוצרי החברה בכל חדר ניתוח: “המסע של סילנטיס בעיצומו. המיזוג לתוך AMS הוא אבן דרך חשובה במסלול להגשמת החזון שלנו לאפשר לצוותים רפואיים ברחבי העולם למנוע סיבוכים ניתוחיים קשים בזכות המוצרים של סילנטיס.

בעקבות המיזוג, חברת AMS תהנה מהיכולת המדעית וההנדסית שלנו כחברת הזנק ישראלית  בתחום הביוטכנולוגיה, שכוללת חדשנות ויכולת להביא פתרונות פשוטים ומקוריים לאתגרים מורכבים. AMS מתכננת להרחיב את הפעילות בישראל, דבר שיאפשר להתרחב לכיוונים משמעותיים חדשים”.
הצוות  של סילנטיס מורכב ממספר קטן של עובדים, עם רוב נשי בהן מהנדסות כימיה, מהנדסות ביוטכנולוגיה, בוגרות טכניון ואוניברסיטאות אחרות.

פרופחבצלת ביאנקופלד: “לאחר שפיצחנו את מנגנון ההדבקה של האצה הבנו שניתן ליישם אותו להדבקת משטחים רטובים בגוף האדם ורשמנו פטנט מתוך ההבנה שייתכן פוטנציאל מסחרי. זו הגשמת חלום עבורי, לא בכל יום חוקרת רואה את המחקר שלה הופך ליישומי, והייתה לי הזכות להיות מעורבת בפיתוח מוצר המיועד להגיע לבתי חולים ולסייע לחולים. אין ספק כי מסחור פטנט זו התנסות מעניינת. נחשפתי לתחומים שלא הייתי מכירה אילו נשארתי רק במעבדה. זו חוויה שלא הייתי מוותרת עליה למרות שמחקר הוא המיקוד העיקרי שלי”. כיום ממשיכה פרופ’ ביאנקו-פלד לחקור את תחום הפולימרים לשימושים רפואיים.

פרופוויין קפלן, המשנה לנשיא למחקר בטכניון: ” זהו מקרה מעורר השראה, המראה כיצד מחקר בסיסי הפך ליישומי והוביל להקמת חברה. בסופו של תהליך ארוך זה, היא נרכשת על ידי חברה בינלאומית מובילה בתחום, ומוכיחה כיצד מחקר ברמה האוניברסיטאית יכול להשפיע על המין האנושי. אני בטוח שסילנטיס תשמש דוגמה לסגל ולסטודנטים בטכניון ובאקדמיה כולה, על ההשפעה הפוטנציאלית של המדע על החברה”.

את סילנטיס ייצגו בעסקה עורכי הדין טל נוי-כהן ורועי אבנרי ממשרד גולן-גולדשמידט ושות’.

את הטכניון ייצגה עורכת הדין גליה אמיר חן ממשרד פרימס, שילה, גבעון, מאיר.

מימין לשמאל: תומר פוקס מנכ"ל החברה, פרופ' חבצלת ביאנקו יועצת מדעית ראשית לסילנטיס וד"ר אוהד קמחי סמנכ"ל המו"פ

מימין לשמאל: תומר פוקס מנכ”ל החברה, פרופ’ חבצלת ביאנקו יועצת מדעית ראשית לסילנטיס וד”ר אוהד קמחי סמנכ”ל המו”פ

תומר פוקס מנכ"ל החברה

תומר פוקס מנכ”ל החברה

פרופ' חבצלת ביאנקו

פרופ’ חבצלת ביאנקו

המוצר: seal-G

המוצר: seal-G