57 חברות השתתפו ביריד התעסוקה של הטכניון

57 חברות השתתפו ביריד התעסוקה של הטכניון וגייסו מאות סטודנטים ובוגרים

57תמונות מיריד התעסוקה חברות מהמובילות במשק הישראלי השתתפו ביריד התעסוקה של הטכניון שהתקיים ביום רביעי שעבר. ביריד, שהתפרס על פני 129 ביתנים, השתתפו חברות ישראליות ובינלאומיות ובהן התעשייה האווירית, אלביט, אינטל, אמזון, אפל, צ’ק פוינט, רכבת ישראל, מרוול, מלאנוקס, סיסקו, Biosense Webster, KLA Tencor, רפאל ו-JP Morgan.

לצד החברות הוותיקות שמשתתפות ביריד התעסוקה של הטכניון בכל שנה השתתפו זו הפעם הראשונה גם שבע חברות חדשות ובהן fiverr , המעסיקה 400 עובדים ומפתחת מרקט פלייס לשירותים דיגיטליים. “הגענו ליריד התעסוקה בטכניון כדי לחפש טאלנטים במדעי המחשב,” סיפרה אבישג צ’ילאג שסיימה את לימודיה בפקולטה למדעי המחשב בטכניון בשנה שעברה. “ידוע שבטכניון יש אנשים טובים ומוכשרים.”

חברת נובוקיור, שהוקמה על ידי פרופ’ יורם פלטי מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון, השתתפה לראשונה ביריד. נובקיור פיתחה מערכת לא פולשנית המחסלת גידולי מוח באמצעות שדות חשמליים. “לנובוקיור היסטוריה ארוכה ופורייה עם מוסד הטכניון,” אמר משה גלעדי, מנהל המחקר הפרה-קליני בחברה. “חלק מעובדי החברה למדו בטכניון ואנו מעריכים מאוד את ההשכלה והמיומנויות שהטכניון הקנה להם. נובוקיור רואה חשיבות רבה בהשתתפות ביריד התעסוקה של הטכניון ומקווה לגייס לשורותיה את הדור הבא של חוקרים ומהנדסים.”

חברת הסטארטאפ Magentiq הוקמה ב-2014 על ידי בוגר הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון ד”ר דרור צור. החברה מתמקדת בשיפור של בדיקות קולונוסקופיה. “בעולם מתבצעות יותר מ-40 מיליון בדיקות קולונוסקופיה בכל שנה, ויש בהן 30 אחוזי החמצה באבחון, חלק משמעותי שלהם הוא גם בשל חוסר ריכוז או טעויות של רופאים. הטכנולוגיה שלנו, המבוססת על עיבוד תמונה ולמידה עמוקה, משפרת את איכות האבחון ומסמנת לרופא ממצאים חשודים בבדיקה. כך אנחנו משפרים את הסיכוי שממצאים לא יתפספסו.” החברה הפועלת בחיפה נמצאת בשלבים מתקדמים של פיתוח ותחילת הניסויים הקליניים וצפויה להוציא מוצר לשוק בתוך כשנה. לדברי ד”ר צור, “כרגע יש בחברה 7 עובדים. לאחרונה קיבלנו מענקים מרשות החדשנות ומהאיחוד האירופי ואנחנו צריכים להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי. לכן אנחנו מחפשים מהנדסי חשמל, מדעי המחשב, וביו-רפואה.”

תמונות מיריד התעסוקהנציגי חברת פיליפס, המשתתפת כבר שנים ביריד התעסוקה, הגיעו הפעם ליריד כדי לגייס יותר מ-20 סטודנטים ובוגרים. “אנחנו מחפשים אנשים מוכשרים מכל קשת מקצועות ההנדסה,” מסבירה מנהלת הגיוס של פיליפס קרן רזון. “לפיליפס יש מעל אלף עובדים, כ-900 מהם עובדים באתרי החברה במתם, חיפה. אנו רואים את הסטודנטים הלומדים בטכניון כקהל יעד איכותי ומשמעותי עבורנו ולמעשה אנו גאים בכך שכמחצית מהעובדים שלנו הם בוגרי טכניון.”

ביריד השתתפה גם תוכנית #סולמות של הטכניון, החושפת את הסטודנטים למחקר מתקדם במעבדות הטכניון כבר במהלך לימודי התואר הראשון. “התוכנית של הטכניון #סולמות מציעה לסטודנטים בכל הפקולטות לצבור ניסיון מעשי ולהשתלב בצוותי מחקר בטכניון כבר במהלך לימודי התואר הראשון,” מסבירה דיקנית לימודי הסמכה פרופ’ אורית חזן, שיזמה את הפרויקט הייחודי. “ניסיון ייחודי זה יקנה לסטודנטים ערך מוסף לקורות החיים שלהם ולעתידם המקצועי, בין אם יבחרו בקריירה אקדמית כסטודנטים לתארים מתקדמים או כחברי סגל אקדמי ובין אם ייפנו לקריירה בתעשייה כיזמים או כשכירים.”

גם נציגי המרכז לחינוך סייבר הגיעו לגייס בטכניון סטודנטים שיעבדו כמדריכים ומדריכות בשכר, וילמדו בני נוער מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. המרכז לחינוך סייבר, פרי שיתוף פעולה בין קרן רש”י, משרד הביטחון ומערך הסייבר הלאומי, מכשיר אלפי חניכים וחניכות ברחבי הארץ, במסגרת מגוון תכניות בתחומי המחשבים והסייבר דוגמת “מגשימים” ו”סטארטק”, במטרה להגדיל את כמות ואיכות מומחי המחשבים והסייבר ביחידות הטכנולוגיות, באקדמיה ובתעשיית הייטק הישראלית.

“חשיפת הסטודנטים והסטודנטיות לשוק העבודה מסייעת לגיבוש תפיסת עולמם המקצועי,” אמר דיקן הסטודנטים בטכניון פרופ’ בני נתן, “ולחברוֹת זו הזדמנות לקלוט כוח אדם איכותי ומוכשר. היריד יוביל ללא ספק להצטרפותם של בוגרים נוספים למאגר המכובד של בוגרי טכניון התופסים עמדות מפתח במגזר הציבורי, הביטחוני והתעשייתי ותורמים לעוצמתה הטכנולוגית של מדינת ישראל.”

את היריד מארגנת היחידה להכוון קריירה בלשכת דיקן הסטודנטים. “היריד מאפשר מפגש אותנטי ובלתי אמצעי של סטודנטים ובוגרי טכניון עם התעשייה,” אמרה רויטל רודוי, מנהלת דיקנאט הסטודנטים בטכניון. “ביריד יכולים הסטודנטים להיפגש ישירות עם מעסיקים נבחרים ומובילים בתחומי הטכנולוגיה וההייטק, לקבל מידע על אפשרויות ההשתלבות בחברות ולהגיש קורות חיים ישירות לאנשי הגיוס בארגונים.”

תמונות מיריד התעסוקה תמונות מיריד התעסוקה תמונות מיריד התעסוקה