אופטיקה ב-2018: צילום מצב

ד”ר שי מעייני, שהשלים את כל תאריו בטכניון ועושה כעת פוסט-דוקטורט ב-MIT, זכה בתחרות הצילום של האגודה האמריקאית לאופטיקה

 

ד"ר שי מעייני

ד”ר שי מעייני

בוגר הטכניון שי מעייני, השוהה כיום בפוסט-דוקטורט ב-MIT, זכה השנה בציון לשבח בתחרות הצילום של OSA – האגודה האמריקאית לאופטיקה. התמונה, אחת מ-8 התמונות הזוכות בתחרות, מופיעה בגיליון המיוחד של כתב העת של האגודה שמוקדש ל”אופטיקה ב-2018″. היא מתארת ניסוי שבו שלושה כדורים לכודים באלומת אור לבן שגורמת להם לרחף באוויר. הכדורים שוברים את האור הלוכד אותם ממש כמו טיפות גשם השוברות את האור הלבן לכל צבעי הקשת. הניסוי התפרסם בעיתון Optics Express.

בנוסף, באותו גיליון של “אופטיקה ב-2018” נבחר הניסוי שביצעו ד”ר מעייני ורפי דהן, בנושא מבודדים אופטיים, כאחת מ-30 העבודות החשובות באופטיקה השנה. הניסוי התפרסם בכתב העת היוקרתי Nature.

המחקרים האמורים נערכו במעבדתו של פרופ’ טל כרמון בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. זו השנה השנייה ברציפות שעבודתם של מעייני, פרופ’ כרמון ושותפיהם נבחרת כאחת מהעבודות החשובות על ידי ה-OSA.

ד”ר מעייני השלים את כל תאריו האקדמיים בטכניון – תואר ראשון (בהצטיינות) במסלול המשולב בהנדסת חשמל  ובפיזיקה, תואר שני בהנדסת חשמל בהנחיית פרופ’ יובל יעיש ותואר שלישי בפקולטה להנדסת מכונות בהנחיית פרופ’ טל כרמון. כיום הוא נמצא בפוסט-דוקטורט ב-MIT, שם הוא מפתח סיבים אופטיים חדשניים בהנחייתו של בוגר הטכניון פרופ’ יואל פינק. ד”ר מעייני בחר בתחום מחקר זה, שהוגדר כצורך אסטרטגי של ישראל, מתוך רצון לחזור לישראל כחבר סגל בתום הפוסט-דוקטורט.

לרשימת התמונות הזוכות לחצו כאן

התמונה הזוכה

התמונה הזוכה

פרופ' טל כרמון

פרופ’ טל כרמון