מלגת גוגל לדוקטורנטית רותם דרור

המלגה נועדה לתמוך בדוקטורנטים מצטיינים, ודרור קיבלה אותה על עבודתה בעיבוד שפה טבעית

הדוקטורנטית רותם דרור

הדוקטורנטית רותם דרור

הדוקטורנטית רותם דרור מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע”ש דוידסון זכתה במלגת גוגל לדוקטורנטים. המלגה הוענקה לה על עבודתה בתחום של עיבוד שפה טבעית (Natural Language Processing).

מלגת Google PhD Fellowship ניתנת בכל שנה לכ-40 דוקטורנטים מכל העולם, העוסקים במדעי המחשב. בנוסף למענק מקבלת דרור ליווי של מנטור מגוגל, שבו היא יכולה להיעזר בנושאים שהיא בוחרת.

תחום המחקר של דרור הוא NLP וmachine learning – עיבוד שפה טבעית ולמידה חישובית. לדבריה, “התחום הזה עוסק בדרך שבה מחשב מבין טקסט שנכתב בשפה טבעית, כלומר בשפת בני אדם, ומשתמשים בו באלגוריתמים ובשיטות של למידה חישובית.”

רותם דרור עובדת על הדוקטורט בהנחייתו של פרופ’-משנה רועי רייכרט. לדבריה, “מטרת המענק היא לתמוך בסטודנטים במחקר שלהם, ומה שנחמד זה שהוא ניתן ללא כל התחייבות. גוגל אינה מתערבת במחקר והיא מתחייבת שכל הכסף יועבר ישירות לדוקטורנט. גוגל מעודדת את הזוכים לבקר אצלה בקיץ (internships) כדי להכיר את המחקר שנעשה שם.”

היא גדלה בכפר ורדים ולמדה בתיכון אורט מעלות, שם השלימה בגרות מורחבת בערבית ובפיזיקה. לאחר שהשלימה את התואר הראשון בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול המשיכה לתואר שני, שבמהלכו עבדה ברפאל עד שעברה למסלול ישיר לדוקטורט. ולא פחות חשוב, היא מציינת, “בחיים הפרטיים אני אשתו של גל דרור, שמסיים עכשיו תואר שני בגיאומורפולוגיה באוניברסיטת חיפה, ואמא לאיילת המדהימה, בת שנה וחצי.”