את מה שוויז עשתה לתחבורה אנחנו רוצים לעשות לרפואה

פרופ’ דברה אסתרין ממכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס זכתה ב”פרס הגאונות” היוקרתי של קרן מקארתור. זהו מענק של 625,000 דולר שנועד לעודד אנשים ומוסדות התורמים לשיפור העולם

פרופ' דברה אסתרין

פרופ’ דברה אסתרין

, מייסדת ומנהלת מרכז הבריאות במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס, היא אחת מ-25 הזוכים ב”פרס הגאונות” – MacArthur Foundation fellowship – לשנת 2018. זאת  על מחקריה החדשניים ועל הפיתוחים שהובילה, המשפרים את בריאות האדם על סמך “העקבות הדיגיטליות” הנצברות בטלפונים סלולריים ובמכשירים אחרים.

“פרס הגאונות” ניתן לחוקרים שתרמו תרומה משמעותית לאנושות בכלל, ולקהילות מוחלשות בפרט. כל אחד מהזוכים בו מקבל מענק של 625,000 דולר. בפרס זכו בעבר שתי בוגרות הטכניון – המתמטיקאית פרופ’ מריה צ’ודנובסקי, בוגרת תוכנית המצוינים של הטכניון, ופרופ’ מיכל ליפסון, בוגרת הפקולטה לפיזיקה.

פרופ’ אסתרין, 58, היא חברת סגל בכירה במכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס שנחנך בספטמבר 2017. המכון הוקם בעקבות זכייתם של הטכניון ואוניברסיטת קורנל בתחרות שיזם ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג. ועדת הפרס הסבירה כי פרופ’ אסתרין היא מהחוקרים הראשונים שזיהו את האפשרות לשפר את בריאות האדם באמצעות מעקב אחר “העקבות הדיגיטליות” של חיי היום-יום – נתונים רבים מספור הנאספים במכשירים אלקטרוניים כגון סמארטפונים, GPS ומכשירים לניטור כושר גופני. לדברי פרופ’ אסתרין, “את מה שוויז עשתה לתחבורה אנחנו רוצים לעשות לרפואה.”

פרופ’ אסתרין היא בוגרת אוניברסיטת קליפורניה ברקלי (תואר ראשון) ו-MIT (תואר שני ושלישי). לקורנל טק היא הגיעה מאוניברסיטת קליפורניה לוס אנג’לס. כיום, לצד תפקידה במכון ג’ייקובס, היא פרופסור למדעי המחשב בקמפוס קורנל-טק שבמסגרתו פועל מכון ג’ייקובס.

בשנת 2011 השיקה פרופ’ אסתרין עם עמיתיה את Open mHealth, פלטפורמה למעקב אחר שינה, תנועה ופעילויות כגון משחקים בטלפון הסלולרי. על סמך המידע הנאסף בפלטפורמה זו אפשר לנהל את צריכת התרופות של המשתמש, לנטר שינויים במחלות כרוניות ועוד.

Leveraging Technology To Improve Healthcare

Imagine yourself as the creator of new technology and products that change the healthcare industry…

פורסם על ידי ‏‎Cornell Tech‎‏ ב יום שלישי, 23 בינואר 2018