“פורמולה סטודנט”

טל ליפשיץ ליד פורמולה טכניון 2016

טל ליפשיץ ליד פורמולה טכניון 2016

הכירו את טל ליפשיץ, בן 21, ראש קבוצת פורמולה טכניון החדש. הוא סטודנט בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל, ולפרויקט הפורמולה הוא נכנס כחלק מקבוצת פיתוח המנוע.  השנה הצליחו חברי נבחרת הטכניון להביא לתחרות “פורמולה סטודנט” באירופה את המכונית הקלה ביותר בתחרות: 139 ק”ג. זאת לאחר שחברי הקבוצה עבדו במהלך השנה על הפחתה של 38 ק”ג מהרכב של השנה שעברה. המכונית, שיוצרה בתוך פחות מחצי שנה, מאיצה ל-100 קמ”ש תוך 3.2 שניות. בתחרות הראשונה, באוסטריה, פיגרה הקבוצה ב-3 שניות בלבד אחרי הקבוצה הטובה בעולם. לקראת התחרות השנייה, בגרמניה, בוצע סבב שיפורים שניכר בגרמניה, ואכן, במקצה התאוצה השתפר הרכב ב-2 עשיריות השנייה והקבוצה שיפרה את דירוגה ב-15 מקומות.

טל ליפשיץ, בן 21, נכנס לאחרונה לתפקיד ראש קבוצת פורמולה טכניון. הוא מחליף את דוד דיסקין שהוביל את הקבוצה בשנתיים האחרונות.

ליפשיץ גדל בארצות הברית וכבר בתיכון היה מעורב בפרויקט שבמסגרתו בונים סטודנטים ותלמידי תיכון רכב חסכוני בדלק. זאת  במסגרת תחרות של חברת הדלק Shell. ליפשיץ היה מעורב בפרויקט במשך שלוש שנים, שנתיים מהן כראש הפרויקט. ב-2015 הגיעה הקבוצה שלו למקום החמישי בין קבוצות התיכון ובמקום ה-11 הכולל, וזאת מתוך 40 קבוצות מארצות הברית וממדינות אחרות.

לפני כשלוש שנים, בגיל 18, הוא עלה לישראל. לדבריו, “ההורים שלי ישראלים כך שאני מדבר עברית מילדות, ומגיל צעיר ביקרתי בישראל כל קיץ ומאוד התחברתי לאנשים ולחיים כאן. תמיד ידעתי שאני רוצה ללמוד הנדסה ולכן, כשהגיע הזמן, הגשתי מועמדויות לכמה אוניברסיטאות בארצות הברית – וגם לטכניון. כשהתקבלתי לטכניון החלטתי לעלות לישראל.” בטכניון הוא לומד במסגרת עתודת עולים – מסלול המאפשר לעולים חדשים לדחות את שרותם הצבאי לטובת לימודים אקדמיים.

זה הסמסטר השישי ללימודיו בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל, ולפרויקט הפורמולה הוא נכנס כחלק מקבוצת פיתוח המנוע. בשנה שעברה הוא שימש מהנדס מערכת בפרויקט והשנה נבחר כאמור לראש פרויקט הפורמולה. לדבריו, “אני מאוד מתחבר לפרויקט הזה וממשיך איתו כי הוא מחבר  את הלימודים בתואר ליישומים הנדסיים בעולם האמיתי. הפרויקט הזה מכניס אותנו להמון תחומים ומחייב אותנו ללמוד כל הזמן דברים חדשים ולהשתפר משנה לשנה. מכיוון שאנחנו מנהלים את הפרויקט עצמאית, הוא מלמד אותנו הרבה גם על ניהול של אנשים, עבודת צוות, ניהול כספים ועוד המון תחומים חשובים בנוסף להנדסה עצמה.”

טל ליפשיץ בתקופת התיכון בארצות הברית

טל ליפשיץ בתקופת התיכון בארצות הברית

טל ליפשיץ נוהג בפורמולה טכניון בתחרות השנה

טל ליפשיץ נוהג בפורמולה טכניון בתחרות השנה