הפרס ע”ש דניאל שירן הוענק לפרופ’-משנה אבי שרודר

הפרס ע”ש דניאל שירן הוענק לפרופ’-משנה אבי שרודר מהפקולטה להנדסה כימית בטכניון

דניאל שירן ז"ל עם סבו פרופסור מנחם רבהון

דניאל שירן ז”ל עם סבו פרופסור מנחם רבהון

השבוע מלאו 12 שנים לנפילתו של דניאל שירן ז”ל במלחמת לבנון השנייה. הוא נפל בליל הרביעי באוגוסט 2006. לאחר נפילתו יזם סבו, פרופסור מנחם רבהון, חבר הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון פרס על שמו, המוענק מידי שנה לחוקר מצטיין בטכניון בתחום הביו-רפואה.

השנה הוענק הפרס ע”ש דניאל שירן לפרופ’-משנה אבי שרודר מהפקולטה להנדסה כימית בטכניון. הטקס להענקת הפרס התקיים בהנחיית פרופ’-משנה שלי צליל, שזכתה בפרס בשנה שעברה, ובהשתתפות הוריו של דניאל שירן ורדה ופרופ׳-חבר קליני אבינועם שירן, אחותו נגה והסבים סטלה ופרופ’ אמריטוס מנחם רבהון. זו השנה העשירית להענקת הפרס.

פרופ’-משנה שרודר הודה למשפחת שירן על הפרס ואמר: “לא זכיתי להכיר את דניאל אבל עברתי בתחנות רבות שהוא עבר בחייו, בין השאר בחטיבת גולני. סיפור המשפחה שלכם הוא סיפורה של מדינת ישראל, ואני מאחל לכולנו שהפוטנציאל של הדור הצעיר לא יוקדש עוד למלחמות אלא רק לטובת האנושות – ‘וכיתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה’.” פרופ’-משנה שרודר הרצה על מחקריו, שבמסגרתם פיתח גישות חדשניות לטיפולים בסרטן ובמחלות אחרות. בין השאר הוא פיתח טכנולוגיה חדשנית לבדיקה מוקדמת של השפעת התרופה הספציפית על המטופל הספציפי – טכנולוגיה התואמת את הגישה המתפתחת של רפואה מותאמת אישית.

סגן נשיא הטכניון למחקר פרופ’ וויין קפלן אמר לבני משפחת שירן: “12 שנים חלפו מאז נפילתו של דניאל בקרב בלבנון. אין לי ספק שאילו היה חי בינינו היום היה מצליח בכל תחום שהיה בוחר בו. הפרס שייסדתם מאפשר לנו לזכור את דניאל ולהוקיר את משפחתכם, את דניאל ואת חבריו שבזכותם אנו חיים כאן כיום.”

מימין לשמאל : ורדה ואבינועם שירן, פרופ' –משנה אבי שרודר ופרופ' וויין קפלן

מימין לשמאל : ורדה ואבינועם שירן, פרופ’ –משנה אבי שרודר ופרופ’ וויין קפלן

פרופ’ קפלן הוסיף כי “הטכניון שאף מאז ומתמיד לאיזון בין מדע בסיסי למחקר יישומי ובתרגום תגליות מדעיות לטובת האדם. פרופ’-משנה אבי שרודר, הזוכה בפרס היום, הוא דוגמה קלאסית לחוקר העורך מחקר בסיסי מעולה וגם מפרסם ומיישם את תגליותיו.”

דניאל שירת כלוחם בגולני והיה ‘נגביסט’ במלחמת לבנון השנייה. בליל הרביעי באוגוסט 2006, הוא הוביל כוח של גולני ונהרג בהתקלות עם מחבלים. דניאל היה נכדו הבכור של פרופסור רבהון, איש אקדמיה ומדע, בעל שם עולמי בתחום שיפור איכותם של מי קולחין, מי שפכים ושיטות סינון. הסב ונכדו היו קשורים מאוד זה לזה. לאחר נפילתו אמר סבו פרופסור רבהון,” “עברתי הרבה בחיי, הבריחה מהנאצים, העלייה ארצה, אובדן אם ואחות בגיל צעיר – אבל שום אירוע שחוויתי לא משתווה לצער על נפילתו של דניאל. שום דבר, גם לא הגרוע ביותר, איננו דומה לכאב ולסבל שעברתי אחרי שאיבדתי את הנכד שלי.”

ורדה ופרופ׳-חבר קליני אבינועם שירן מעניקים את הפרס לפרופ'-משנה אבי שרודר

ורדה ופרופ׳-חבר קליני אבינועם שירן מעניקים את הפרס לפרופ’-משנה אבי שרודר

פרופ'-משנה אבי שרודר

פרופ’-משנה אבי שרודר

אביו של דניאל, פרופ׳-חבר קליני אבינועם שירן

אביו של דניאל, פרופ׳-חבר קליני אבינועם שירן