הטכניון ממשיך להוביל את האקדמיה הישראלית:

הטכניון טיפס למקום ה-77 ברשימת המוסדות האקדמיים הטובים בעולם

 הטכניון והאוניברסיטה העברית (מקום 95) הם שני הנציגים הישראליים במאייה הפותחת של מדד שנחאי לשנת 2018

הטכניון זינק למקום ה-77 במדד שנחאי – הדירוג הטוב ביותר לאוניברסיטה ישראלית בשנה הנוכחית. כך על פי מדד שנחאי, המדד המוביל בעולם לדירוג מוסדות להשכלה גבוהה. במאייה הפותחת של המדד נכללת השנה גם האוניברסיטה העברית, שדורגה במקום ה-95. מאז 2012 מדורג הטכניון בהתמדה ברשימת ה-Top 100 של מדד שנחאי, וכעת הוא חזר למקום ה-77, שבו דורג גם בשנת 2015. זאת לאחר עליה ב-2016 וירידה ב-2017.

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא אמר כי “נוכחותו של הטכניון בנבחרת מאה האוניברסיטאות המובילות בעולם במשך 7 שנים רצופות היא תוצאה של עבודה קשה ומסורה של הנהלת הטכניון, חברי הסגל ועובדיו. את חברי הסגל אנחנו בוחרים בקפידה על סמך קריטריון אחד ויחיד – מצוינות – והדבר מוכיח את עצמו. כדי לחזק את מעמדו של הטכניון כאוניברסיטת מחקר מדעית-טכנולוגיות מובילה בעולם, אנו פועלים גם בחזית הגלובלית – אסטרטגיה שבמסגרתה חנכנו בסוף השנה שעברה את מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס בניו יורק (JTCI) ואת מכון טכניון-גואנגדונג בסין (GTIIT). בלי קשר לדירוגים הבינלאומיים, אנו מודדים ומשפרים את עצמנו ללא הרף, אולם ברור שדירוג גבוה במדד שנחאי מהווה חותמת מרגשת של הכרה בינלאומית במצוינות הטכניון.”

במסגרת מדד שנחאי פורסם השנה, בפעם השנייה, גם דירוג נושאי – דירוג על פי נושאי מחקר. גם בדירוג זה, שהתפרסם ב-17 ביולי, מככב הטכניון בכמה קטגוריות. בנושאים הבאים מדורג הטכניון במקום הראשון מבין האוניברסיטאות בישראל: הנדסת חלל (מקום 22 בעולם), אוטומציה ובקרה (30), כימיה (קבוצת המקומות 51-57) ומדע והנדסה של תחבורה (קבוצת המקומות 75-51).

מדד שנחאי, המתפרסם מאז שנת 2003, בוחן את רמת המוסדות האקדמיים בעולם על פי קריטריונים אובייקטיביים ובהם מספר הזוכים בפרס נובל ופרסים יוקרתיים אחרים, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים Nature ו-Science וביצועים אחרים באופן יחסי לגודלה של האוניברסיטה. המחקר הסיני היסודי מקיף 1,200 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 500 האוניברסיטאות המובילות.

 

לדירוג המלא לחצו כאן: http://www.shanghairanking.com/ARWU2018.html