אופטומטריסט אוטומטי ומערכת חכמה לניהול תרופות

60 מוצרים טכנולוגיים חדשניים הוצגו ביריד הפרויקטים הגדול בתולדות הפקולטה למדעי המחשב בטכניון

יריד הפרויקטים הגדול ביותר בתולדות הפקולטה

יריד הפרויקטים הגדול ביותר בתולדות הפקולטה

בפקולטה למדעי המחשב נערך לאחרונה יריד הפרויקטים השנתי, שבו הוצגו יותר מ-60 פרויקטים זהו היריד הגדול ביותר בתולדות הפקולטה.

ביריד השנתי מציגים סטודנטים את פרויקטי הגמר שלהם, המתפרשים על פני מגוון רחב של תחומים – אבטחה, קריפטוגרפיה, אינטליגנציה מלאכותית על בסיס רשת נוירונים, רפואה ועזרים לאנשים בעלי מוגבלויות. יריד הפרויקטים התקיים בשיתוף עם מיקרוסופט מו”פ שסייעו לסטודנטים בשימוש בטכנולוגיות ובתוכנות חדישות במהלך לימודיהם, לרבות סמארטפונים וטאבלטים להרצת אפליקציות במהלך הפיתוח. אלה כמה מהפרויקטים שהוצגו ביריד:

אימאן איוב, עזיז ח’ליל והדיל ג’ומייד פיתחו מערכת לניהול תרופות עבור קשישים המתקשים לזכור את מועדי נטילת התרופות. המערכת מקבלת את פרופיל המטופל ומשחררת את התרופות בכמות הנכונה ובעיתוי הנכון, וזאת במקביל להתראה שהיא שולחת למשתמש. במקרה שהמשתמש שכח לקחת את התרופה ששוחררה מהמתקן, המערכת תשלח למקורביו התראה על כך.

2.מערכת להדמיית זמן אמת של נסיעת רכב הפורמולה סטודנט האוטונומי, שפיתחו הסטודנטים אמיר בירן, תום הירשברג ודין צדוק

מערכת להדמיית זמן אמת של נסיעת רכב הפורמולה סטודנט האוטונומי, שפיתחו הסטודנטים אמיר בירן, תום הירשברג ודין צדוק

הסטודנטיות רואן שורוש, לין סרוג’י ואסיל סנס פיתחו את פרוסטי – מזלף עוגה אוטומטי. המערכת מקבלת מהמשתמש את תבנית ההזלפה המועדפת עליו ומבצעת את ההזלפה באופן מדויק על העוגה.

אופיר קספר, רפי כהן ורון בלטי פיתחו מערכת נעילה קריפטוגרפית לאופניים ולמתקנים נייחים כגון תא דואר. המערכת מספקת למשתמש סיסמה חד פעמית וכך יכולה לשמש למשל חברות להשכרת אופניים או שליחים המורשים לפתוח דלת או תיבת דואר באופן חד פעמי. המערכת מכילה גם GPS, למקרה שהחפץ הנעול ייגנב ויידרש איתורו.

אדי בחית, יעקוב יעקוב ונביל חורי פיתחו מערכת להתאמה אוטומטית של עדשות משקפיים. המערכת כוללת גלגל עדשות המסתובב מול עינו של הנבדק עד שהנבדק מגיע לאיכות ראייה אופטימלית. המערכת מוסרת לו את מספר העדשה האופטימלי לכל עין. התקשורת עם המערכת מבוצעת באמצעות דיבור טבעי.

אחמד עודה, זהרן טעביה ואחמד בקנסי פיתחו “סורק ספריות” המסייע לסטודנט לבחור את  הספרייה האופטימלית עבורו ואת המיקום הטוב ביותר בתוכה. המערכת שפיתחו מנטרת בקביעות משתנים כגון רמת רעש, טמפרטורה, אור ומקומות פנויים, משקללת אותם עם העדפותיו הבסיסיות של הסטודנט ומציעה לו את המיקום האופטימלי. המערכת שומרת לו מקום לפרק זמן מוגבל ויודעת לשמור לו מקום גם אם הוא יוצא להפסקה במהלך השהות בספרייה.

3.פרוסטי – מזלף עוגה אוטומטי שפיתחו הסטודנטיות רואן שורוש, לין סרוג'י ואסיל סנס

פרוסטי – מזלף עוגה אוטומטי שפיתחו הסטודנטיות רואן שורוש, לין סרוג’י ואסיל סנס

אמיר בירן, תום הירשברג ודין צדוק פיתחו באמצעות אימון רשת נוירונים “כלי נהיגה אוטונומי מדמה רכב פורמולה” כדי לערוך הדמיית זמן אמת של נסיעת רכב הפורמולה האוטונומי שפותח בטכניון. רשת הנוירונים שהם פיתחו אומנה לאפשר לרכב לשפר עצמאית את נהיגתו תוך התחשבות בכל השיקולים הרלוונטיים – מזג אוויר, מסלול, מהירות וכיו”ב. החוכמה שתיצבר באמצעות הרשת תוטמע במכונית הממשית שמפתחים הסטודנטים וכך תקנה לה יתרון משמעותי בצאתה לתחרות הבינלאומית. המערכת פותחה בהנחיית ד”ר קירה רדינסקי מהטכניון ואשיש קאפור מחברת מיקרוסופט ארה”ב.

מערכת “הנעה לתנועה” שפיתחו רועי אלג’ם, עומר אליהו ואיתן גנלס, המערכת פותחה עבור עמותת “מילבת” – עמותה ללא מטרות רווח הפועלת לפיתוח טכנולוגיות המעניקות עצמאות לאנשים בעלי מוגבלויות. המערכת נועדה לעודד אנשים קשישים, נכים ומוגבלי תנועה לעשות פעילות גופנית. המערכת מנתחת קובצי מוזיקה ויוצרת כוריאוגרפיה. בזמן שהמשתמש נע היא מנתחת בעזרת מצלמת מחשב רגילה את תנועותיו ומספקת לו פידבק המעודד אותו להתאים את תנועותיו לקצב ולאווירה.

רון מירוצ’ניק, איתי אליצור, גל שדה, דור כהן, יניב רובין וטל שינקאר הציגו תוכנה בשימוש כלי ענן מתקדמים לניתוח שפה טבעית שמאפשרת לחברות קטנות ומתחילות להתרחב ללקוחות בכל העולם. התכנה מקבלת מהחברה פיסקה המתארת את החברה ומטרותיה, מנתחת אותה בעזרת WATSON של IBM ומביאה תוצאות של לקוחות פוטנציאלים חדשים בעזרת שילוב של כלי חיפוש רבים, ומחפשת חיפושים נוספים בתוך אותם מקורות (חיפוש בשכבה 2) כדי לתת מידע עוד יותר מגוון. שימוש בענן של מיקרוסופט AZURE מאפשר להריץ חיפוש אחת לפרק זמן ולשלוח ללקוח תוצאות חדשות ללא צורך בהתערבות נוספת.

את הסטודנטים הנחו בוריס ואן סוסין, מרינה מינקין, ניצן פרי חדש, לינה מדלג’, תום פלני, איתי דברן וניר לוי ממיקרוסופט.

מערכת לניהול תרופות עבור קשישים שפיתחו הסטודנטים אימאן איוב, עזיז ח'ליל והדיל ג'ומייד

מערכת לניהול תרופות עבור קשישים שפיתחו הסטודנטים אימאן איוב, עזיז ח’ליל והדיל ג’ומייד

מערכת ספריה חכמה שפיתחו אחמד עודה, זהרן טעביה ואחמד בקנסי

מערכת ספריה חכמה שפיתחו אחמד עודה, זהרן טעביה ואחמד בקנסי

מערכת לניהול זמני בחינות

מערכת לניהול זמני בחינות