עידן השילוב: מרכז בין-תחומי חדש בטכניון

תרומה גדולה של קרן אדליס תאפשר את הקמתו של מרכז אנדרה דלורו, שיתמקד בחיבור בין הנדסה, מדעי החיים וביו-רפואה

המשתתפים בטקס

המשתתפים בטקס

בקמפוס הטכניון הונחה לאחרונה אבן הפינה למרכז אנדרה דלורו למדעי החיים, הרפואה וההנדסה – מרכז מעבדות חדש שיוקדש כולו למחקר בין-תחומי. המרכז, שיוקם הודות לתרומה נדיבה של קרן אדליס, יפגיש חוקרים ממגוון דיסציפלינות ובכך יגשר בין תחומים שנחקרו בעבר בנפרד.

בטקס השתתפו נשיא קרן אדליס אלבר דלורו (אחיו של אנדרה כהן דלורו), נאמנת קרן אדליס גב’ רבקה בוכריס, נשיאת אגודת ידידי הטכניון בצרפת מיוריאל טואטי, נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא וסגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ בועז גולני. את הטקס הנחה פרופ’ אריק אקרמן מהפקולטה לפיזיקה.

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא אמר כי “דלורו היה מהנדס בניין שהבין היטב את משמעותם של גשרים בין תחומי מחקר, בין מוסדות, בין אנשים ובין מדינות. אותה הבנה היא שהובילה להקמת הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, שהוקמה בסוף שנות ה-60 בהחלטה אמיצה ונבואית של הנהלת הטכניון. הקמת הפקולטה, כמו ייסוד הבניין שיוקם כאן, מושתתים על ההבנה שרפואה והנדסה חייבות ללכת יד ביד.”

“עתיד המחקר טמון בשבירה של דוֹגמות ובהפלת החומות המסורתיות בין דיסציפלינות,” אמרה נאמנת קרן אדליס רבקה בוכריס, “למרכז דלורו יהיה גם תפקיד חברתי חשוב: הנגשתה של הרפואה באופן שוויוני לכלל האוכלוסייה. אנחנו משקיעים כאן לא רק כסף אלא גם תקווה גדולה, ואין לנו ספק שהטכניון יעשה שימוש מיטבי בהשקעה זאת.”

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא נואם בטקס

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא נואם בטקס

הטכניון, קרן אדליס ומשפחת דלורו מקיימים קשר רב שנים שהבשיל כעת להקמתו של המרכז הבין-תחומי החדש.  המרכז החדש יכלול מעבדות מודרניות ומתקנים המיועדים לחוקרים מהפקולטות לביולוגיה, להנדסה ביו-רפואית, להנדסה כימית ולכימיה, שיפעלו יחד לקידום מחקר בין-תחומי ופיתוחים פורצי דרך במדע וברפואה. פיתוחים אלה צפויים להשפיע על חייהם של מיליונים ברחבי העולם, כפי שאמר בטקס אלבר דלורו: “הבניין יוקיר את זיכרו של אנדרה דלורו באופן היפה ביותר – כקורת גג לחוקרים מפקולטות שונות שיפעלו מתוך מטרה משותפת: לסייע לאנושות לגבור על מחלות. הבניין יקדם את הגשמת חזונו של אנדרה – ישראל חזקה, פתוחה לעולם – ויבטא הערכה על מצוינותם של חוקרי הטכניון ועל תבונתם.”

 

קרן אדליס הוקמה ב-2009 על ידי אנדרה כהן דלורו ז”ל, וזאת כדי לתמוך במצוינות אקדמית בישראל בכלל ובתחום המחקר המדעי והרפואי בפרט. לאחר מותו של אנדרה כהן דלורו החליטה הנהלת הקרן, בהתאם למורשתו הרוחנית ולחזונו, לייסד את פרס אדליס לחקר המוח. הפרס נועד לעודד מצוינות בחקר המוח בישראל ולתרגם את המחקרים להשפעה עולמית על רווחת האנושות. הפרס פתוח לחוקרים ישראלים צעירים העוסקים בחקר המוח, וכל זוכה מקבל מענק מחקר של 100,000 דולר.

מימין לשמאל: פרופ' פרץ לביא, אלבר דלורו ורבקה בוכריס חותמים על מגילת אבן הפינה

מימין לשמאל: פרופ’ פרץ לביא, אלבר דלורו ורבקה בוכריס חותמים על מגילת אבן הפינה

נאמנת קרן אדליס גב' רבקה בוכריס

נאמנת קרן אדליס גב’ רבקה בוכריס

נשיא קרן אדליס אלבר דלורו

נשיא קרן אדליס אלבר דלורו

מימין לשמאל: פרופ' פרץ לביא, אלבר דלורו, רבקה בוכריס וסגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' בועז גולני

מימין לשמאל: פרופ’ פרץ לביא, אלבר דלורו, רבקה בוכריס וסגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ בועז גולני