האוניברסיטה הישראלית המובילה ברישום פטנטים בארצות הברית

הטכניון הוא האוניברסיטה המובילה בישראל ברישום פטנטים בארצות הברית, עם 56 פטנטים שאושרו בשנת 2017. האוניברסיטה הישראלית המובילה ברישום פטנטים בארצות הבריתכך עולה מנתוני משרד הפטנטים האמריקאי. ברשימה הכוללת את מאה האוניברסיטאות המובילות בעולם ברישום פטנטים בארה”ב דורג הטכניון במקום ה-39 – זינוק של 14 מקומות בשנה, לאחר שבשנת 2016 דורג במקום ה-53.

בדירוג הנוכחי מקדים הטכניון אוניברסיטאות מובילות בעולם ובהן ייל, אוניברסיטת טוקיו, קרנגי מלון, ג’ורג’יה טק ואקול פוליטכניק הצרפתי. האוניברסיטה המובילה בדירוג העולמי היא אוניברסיטת קליפורניה ואחריה MIT, אוניברסיטת טקסס ואוניברסיטת סטנפורד. אוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום ה-64 והאוניברסיטה העברית במקום ה-82.

הדירוג לשנת 2017 פורסם בחודש שעבר על ידי NAI (האקדמיה הלאומית לממציאים) ו-IPO (אגודת בעלי ההון הרוחני) והוא מבוסס על נתוני משרד הפטנטים האמריקאי. נשיא NAI פול סנדברג אמר כי “המוסדות הנכללים ברשימה עושים עבודה מופלאה בקידום חדשנות אקדמית ובטיפוח טכנולוגיות פורצות דרך הממחישות את חיוניותו של המסחור להצלחתו של המוסד. רשימה זו מוקירה גם את תרומתן החיונית של האוניברסיטאות  לאנושות.”

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא אמר כי “ההישג המשמח הזה מבטא את ההתייחסות שלנו ליחסי הגומלין בין מדע בסיסי ומדע יישומי. כבר בפתיחת הכיתה הראשונה בטכניון בשנת 1924 אמר מנחם אוסישקין כי ‘מדע פרקטי ומדע בסיסי הם שני הצדדים של אותה המטבע’. מאז ועד היום, התפיסה הזאת היא חלק מהדי-אן-איי של הטכניון – מחקר בסיסי איכותי אינו סותר מדע יישומי אלא תומך בו.”

את תחום רישום הפטנטים מובילה בטכניון יחידת המסחור T3, הפועלת במסגרת מוסד הטכניון למחקר ופיתוח. היחידה אחראית לבחינת רעיונות חדשים וטכנולוגיות, על יישומם, על רישום ותחזוקה של פטנטים ועל מסחורו של הקניין הרוחני שמקורו בטכניון.

 

לדירוג המלא:

http://academyofinventors.org/wp-content/uploads/2018/06/TOP-2017.pdf