בוגרי הטכניון מככבים ב”נבחרת הסטארט-אפים הישראליים החמים של 2018″ שפרסם מגזין TheMarker

מגזין TheMarker פרסם השבוע את נבחרת הסטארט-אפים הישראליים החמים של 2018 – 20 חברות חדשניות הצפויות לעצב את העתיד. בוגרי הטכניון ממלאים תפקידים בכירים ב-50% מהחברות בנבחרת.

תום ליבנה, בוגר תוכנית ה-MBA הבינלאומית בטכניון, הוא מנכ”ל ומייסד Verbit AI, חברה שפיתחה שירותי תמלול אוטומטיים זולים ומהירים. הפלטפורמה של Verbit משלבת בין אלגוריתמים מקוריים, מנוע לזיהוי דיבור ואלפי מתמללים אנושיים המשפרים את ביצועי האלגוריתם.

אסף יגאל, בוגר הפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי בטכניון, הוא ממייסדי Logz.io, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת לאסוף כמויות מידע גדולות, לבצע עליהן ניתוחים מורכבים ולהציג את הממצאים בדרך גרפית וידידותית.

אלרם גורן, בוגר הפקולטות לפיזיקה ולהנדסת חשמל בטכניון, הוא מנכ”ל ומייסד CommonSense Robotics. החברה מפתחת תוכנות ורובוטים זעירים לניהול מחסנים חכמים. טכנולוגיה זו מאפשרת לקמעונאים להציע משלוח מהיר ויעיל ללקוח ללא צורך בכוח אדם רב.

אילון רשף, בוגר הפקולטה למדעי המחשב בטכניון במסגרת תוכנית רוטשילד טכניון למצוינים, הוא אחד משני מייסדי Gong.io ומנהל הטכנולוגיות בחברה. גונג פיתחה טכנולוגיה לשיפור עבודתם של אנשי המכירות בארגונים. טכנולוגיה זו מנתחת באופן ממוחשב שיחות מכירה ומספקת לארגון מידע חיוני על שיחות אלה – האם המוצר הוצג באופן נכון, ממה חושש הלקוח וכו’.

אלי כהן, בוגר הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע”ש וולפסון, הוא מייסד-שותף וסמנכ”ל מוצר ב-Donde Search. החברה מפתחת טכנולוגיית חיפוש שתאפשר לחברות אופנה לזהות טרנדים, להבין את רצון הלקוחות ולספק להם פרסונליזציה והמלצות ממוקדות.

עידו פריאל, שהשלים תואר שני בהנדסת מערכות בטכניון, הוא מייסד-שותף ומנהל-מוצר ראשי בחברת Space Pharma. החברה פיתחה פלטפורמה לעריכת ניסויים בחלל. מדובר במעבדה זעירה המשוגרת לחלל ומאפשרת לנהל ניסויים מרחוק. עד כה שיגרה החברה לחלל שתי מעבדות כאלה.

ד”ר יניב אלטשולר, שהשלים את כל תאריו בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, הוא מייסד-שותף ומנכ”ל Endor. הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת למקבלי החלטות לנבא התנהגות צרכנית על ידי מנוע ניבוי אוטומטי.

בהנהלת Jacada המופיעה ברשימה מככבים כמה בוגרי טכניון: חבר ההנהלה חיים שני, בוגר הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע”ש דוידסון; מנהל המוצר יואל גולדנברג, בוגר הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול; וסגן הנשיא למכירות ז’ק טניו, שהשלים תואר שני בפקולטה למתמטיקה.

יוסי ברט ז”ל, בוגר הפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי, הוא מייסד Silentium. החברה, המנוהלת כיום על ידי יואל נאור, פיתחה טכנולוגיה חדשנית לשיכוך רעשים במשרדים, בחדרי שינה ועוד. כיום היא פועלת בעיקר בהקשר של שיכוך רעשים בכלי רכב.

בוגר הטכניון רמי פייג ז”ל הוא מייסד Hailo, המפתחת שבבים ייעודיים ליישומי בינה מלאכותית וביג-דאטה. המעבד שמפתחת החברה יריץ יישומי בינה מלאכותית במכוניות מקושרות, ברחפנים, בבתים חכמים ועוד. מנהל הטכנולוגיות הראשי בחברה ומייסד שותף הוא בוגר הטכניון אבי באום ויו”ר החברה הוא בוגר הטכניון והיזם הסדרתי זהר זיסאפל. פייג, באום וזיסאפל הם בוגרי הפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי.