מאיץ הסטרטאפים של מוסד הטכניון גייס 7 מיליון דולרים

 מאיץ הסטרטאפים של מוסד הטכניון Technion Drive Accelerator סיים לגייס לאחרונה השקעות ייחודיות ממספר גורמים, שהביאו להגדלת נפח הפעילות פי שלושה מבעבר. במסגרת שיתוף הפעולה, עיריית חיפה, באמצעות החברה הכלכלית לחיפה, תשקיע 2.5 מיליון דולר במאיץ שנפתח לפני כשנה.

מאיץ הסטרטאפים של מוסד הטכניון Technion Drive Acceleratorלעירייה ולחברה הכלכלית מצטרפת השקעה נוספת מגורם לא צפוי – חברתBig Capital JSC  הווייטנאמית – שביקרה לפני מספר חודשים במוסד הטכניון והתרשמה מהיכולות של הסטרטאפים החברים במאיץ. לשתי ההשקעות החיצוניות מתווספת השקעה של מוסד הטכניון, ומסכמת סבב גיוס מוצלח בפרק זמן קצר.

המאיץ מעניק לפרויקטים גישה למשאבי ההון האנושי של החוקרים, הסטודנטים והבוגרים, ולתשתיות המו”פ המתקדמות. פרויקטים המתקבלים למסגרת היוקרתית זכאים להשקעה של עד 100 אלף דולר.

מאיץ הסטרטאפים של מוסד הטכניון Technion Drive Accelerator, המהווה מסגרת יוקרתית של תשעה חודשים למיזמים לפני ואחרי השקעה ראשונית, השלים סיבוב גיוס מוצלח של 7 מיליון דולר. אחת המשקיעות במאיץ היא עיריית חיפה, באמצעות החברה הכלכלית, שתשקיע 2.5 מיליון דולר: חצי מיליון דולר בשנה למשך חמש שנים, ואפשרות לחבור לסצנת היזמות העירונית בעיר התחתית בחיפה. גיוס מוצלח נוסף הוא של חברה וייטנאמית   Big Capital JSC שאחרי ביקור מוצלח במעבדות הטכניון וצפייה בפרויקטים המתקדמים של חברות הסטרטאפ במקום, חתמה על השקעה של 2 מיליון דולר. לשתי אלה מתווספת השקעה של 2.5 מיליון דולר של מוסד הטכניון למחקר ופיתוח – מייסדת המאיץ.

 

לתכנית מתקבלות מדי שנה מספר מצומצם של חברות הזכאיות להשקעה של עד 100 אלף דולרים, במגוון תחומי ידע כמו בינה מלאכותית, אבטחת סייבר, רכבים אוטונומיים, ביג דאטה, הנדסת חומרים ועוד. החברות שמתקבלות נהנות מהאקוסיסטם הייחודי של מוסד הטכניון למחקר ופיתוח, הכולל הון אנושי מובחר של בוגרי טכניון, חברי סגל וסטודנטים, וכן הן נהנות מגישה מועדפת למשאבי הטכניון בהם מעבדות, מתקני מחקר וציוד. המאיץ הוקם כחלק מחזון הטכניון למצב עצמו לא רק כמכון מחקר מוביל, אלא גם כמייצר של מיזמים חדשים.

 

מאיץ הסטרטאפים של מוסד הטכניון Technion Drive Acceleratorבמהלך שנת הפעילות הראשונה השתתפו במאיץ 15 חברות, ביניהן Mobility Insight המפתחת פתרון לניהול רשת הרכבים ותחבורה ונמצאת בדרך לגייס 5 מיליון דולר, Regulus Cyber המפתחת פתרון אבטחה ייעודי לכלים אוטונומיים כנגד הפרעות ותקיפות זדוניות על רכיבי המערכת השונים. כמו כן חברת Convexum  המפתחת מערכת להגנה על מתחמים, כמו אצטדיונים, חוות שרתים או מתקני תשתית קריטית, מפני כניסת רחפנים. עד כה שבע מתוך 15 החברות שהתקבלו גייסו גיוס ראשון מקרנות מובילות והשלימו פיילוטים מוצלחים, בנוסף שמונה מהחברות בתכנית חתמו על הסכמי שיתוף פעולה עם תאגידים מובילים ורשויות עירוניות. הפעילות של המאיץ נתמכת על ידי רשת ענפה של ספונסרים כמו Loreal, Gitv, LH Financial, FengHe, WeHealth by Servier, Neighborhood  Goodwin.

 

Technion Drive Accelerator ממוקם בתוך קמפוס הטכניון ומשתרע על פני 300 מ”ר המעוצבים כחלל מודרני ופתוח בנוסף למשרדים וחדרי ישיבות. התכנית כוללת שיתוף פעולה עם מאיצים ברחבי העולם בהם RWTH באכן, TU בברלין, Fraunhofer  במינכן ועוד, ומסגרת של סדרת מיט-אפים דו-שבועיים בתחומי הגיוס כספים, שיווק ופיצ’ינג. המפגשים מועברים על ידי אנשי מפתח מובילים מהתעשייה, אנג’לים ומנהלי קרנות הון-סיכון מהארץ והעולם.

 

וויין קפלן, המשנה לנשיא הטכניון למחקר ומנכ”ל מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע”מ: “מוסד הטכניון שם לו למטרה לממש את הידע הנצבר בטכניון באמצעות חברות במאיץ הטכנולוגי Technion DRIVE, ובכך להגשים פוטנציאל בעל ערך רב. עבור חברי סגל, סטודנטים ובוגרים זוהי הזדמנות יוצאת דופן לקבל ליווי ומעטפת מקצועית הבנויה לצרכיהם כחברה בראשית דרכה. אני מברך את עיריית חיפה על ההשקעה ושיתוף הפעולה החשוב, מתוך הכרה והבנה בצורך למנף את הסטרטאפים בעיר. אנו מזמינים שותפים נוספים להתרשם מהיכולת העסקיות ולראות בטכניון לא רק אקדמיה מובילה, אלא גם מקור לפיתוח ולביסוס חברות העתיד”.

 

יונה יהב, ראש עיריית חיפה: “בחיפה קיים האקו-סיסטם האידיאלי עבור חברות צעירות המאפשר להן לצמוח ולגדול, החל ממוסדות לימוד ומחקר מהמובילים בעולם, בהם הטכניון, נוכחות של חברות היי-טק בינלאומיות וסצנת יזמות פורחת. עיריית חיפה תמשיך לקדם פעילות התומכת בחברות סטארט-אפ ולהיות אטרקטיבית עבורן”.

 

אור שחף, מנכ”ל החברה הכלכלית לחיפה: “השקעה עירונית ראשונה מסוגה באקסלרטור המעודד חדשנות היא בשורה גדולה וצעד נוסף לקראת הפיכתה של חיפה למרכז חדשנות בינלאומי. מעבר לכך, יש כאן חיזוק נוסף לאקוסיסטם החיפאי כאשר סטארטאפים שעד כה ישבו בטכניון יקבלו אפשרות לקחת חלק פעיל הרבה יותר בחיי קהילת החדשנות בעיר ובכך לצמוח עוד”.

 

https://www.techniondrive.com/