פרס גמונדר בהגנת חלל – למשתלם ברק אור

ברק אור

ברק אור

ברק אור, משתלם לתואר שני בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בטכניון, הוא הזוכה בפרס גמונדר (Gemunder) לטכנולוגיות ביטחוניות בתחום ההגנה בחלל. הוא נבחר מתוך 10 מועמדים שהתמודדו על הפרס בתחרות השנתית שמקיים המרכז למדע וטכנולוגיה של ביטחון בטכניון.

אור, המשלים את התואר השני בהנחיית פרופ’ יוסף בן-אשר, עוסק בפתרון בעיות בהנחיה ושערוך בגישות המבוססות על תורת המשחקים. בפתרון בעיות העוסקות בתרחישי יירוט טילים במערכות הגנה הושג שיפור משמעותי בסיכויי ההצלחה של הטיל.

ההצעה בתחרות שזיכתה את אור בפרס גמונדר היא “יירוט לווין בגישת תורת המשחקים” (Satellite Interception by Game Theory Approach). מדובר בפיתוח המשפר את ההצלחה ביירוט לוויני ריגול של מדינות אויב. לווינים אלה אוספים מודיעין לצורך יצירת בנק מטרות איכות ולכן מהווים איום קונקרטי על מדינת ישראל.

ברק אור השלים תואר ראשון בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל ותואר ראשון נוסף בכלכלה וניהול בפקולטה להנדסת תעשיה וניהול (בהצטיינות). במקביל ללימודיו לתואר שני בטכניון הוא עובד כמהנדס אלגוריתמי ניווט ושערוך בחברת Autotalks, המפתחת שבבים לתקשורת בין הרכב לסביבתו. טכנולוגיה זאת תורמת להפחתה משמעותית בתאונות דרכים ולצמצום פקקי תנועה על ידי תיאום בין כלי רכב גם כאשר אין קו-ראייה ביניהם.

בנוסף הוא מורה לפיזיקה בבית הספר הריאלי העברי בחיפה ועוזר מחקר בפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי בטכניון. בתום לימודי התואר השני הוא מתעתד להמשיך לתואר שלישי בטכניון, בתחום בקרה ומערכות לומדות.

חלוקת הפרס לזוכה תתקיים במהלך הכנס השנתי שיקיים המרכז למדע וטכנולוגיה של בטחון בטכניון בנושא “ביטחון ומלחמה בטרור- האתגר המדעי” בחודש דצמבר 2018.