עתיד אנרגטי

כנס Umbrella ה-32 בנושא המרת אנרגיה ואחסון אנרגיה התקיים השבוע בטכניון בהשתתפות חוקרים ממכון יוליך ומאוניברסיטת אאכן בגרמניה

תמונה קבוצתית של המשתתפים בכנס

תמונה קבוצתית של המשתתפים בכנס

השבוע התקיים בטכניון כנס ה-32 של Umbrella בנושא המרת אנרגיה ואחסון אנרגיה. כנסים אלה נערכים בשיתוף פעולה בין הטכניון לשני מוסדות בגרמניה: מכון המחקר יוליך (Jülich) ואוניברסיטת אאכן (RWTH  Aachen). מטרתם של כנסים אלה: לקדם קשרי מדע ומחקרים משותפים בין שלושת המוסדות. את הכנס הנוכחי בטכניון מובילות תוכנית האנרגיה ע”ש גרנד והפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון.

משנה לנשיא למחקר של הטכניון, פרופ’ וויין קפלן, בירך את המשתתפים ואמר כי “תוכנית Umbrella היא דוגמה לשלם הגדול מסכום חלקיו, הודות לידידים ועמיתים מישראל ומגרמניה שעושים מדע מעולה יחד.” פרופ’ סבסטיאן שמידט, חבר מועצת המנהלים של מכון יוליך והאחראי על הקשר עם הטכניון, אמר כי “המונח  Umbrella פירושו ששלושת המוסדות פועלים מתוך רוח משותפת ונושאים משותפים. בשנתיים האחרונות, בעקבות שינויים שערכנו בפורמט של הכנסים, חל גידול משמעותי בהרשמה – וזו הצלחה גדולה מבחינתי.”

פרופ’ יועד צור, ראש תוכנית האנרגיה ע”ש גרנד, אמר כי “תוכנית האנרגיה בטכניון הוקמה לפני 10 שנים ועברה לאחרונה תהליך דיון אסטרטגי במטרה לבחון כיווני התפתחות לעשר השנים הבאות. במסגרת הקשר החשוב עם מכון יוליך ועם אוניברסיטת אככן החלטנו השנה להעניק פרס מיוחד לחוקרים צעירים משלושת המוסדות.”

הזוכים בפרסים הם פרופ’-משנה מתי סאס מהטכניון, שקיבל את הפרס על פיתוח התקנים המשלבים אחסון אנרגיה והתפלת מים רציפה; פרופ’ סטפני אלגטי מאוניברסיטת אככן על מידול של להבי טורבינות רוח; ומר יאסין אמרי דורמוס ממכון יוליך על פיתוח בטריות סיליקון-אוויר.

פרופ’ לורנץ זינגהייסר, ראש היחידה לחקר האנרגיה והאקלים במכון יוליך, סיכם את הכנס: “זו הייתה הזדמנות נדירה להתפנות מהעבודה השוטפת לטובת דיונים, שיחות וקבלת מבט כולל על המחקרים המתקדמים ביותר בתחום. כל הנציגים מגרמניה מסכמים את הכנס כהצלחה גדולה.”

 

מימין לשמאל: פרופ' סבסטיאן שמידט (יוליך), חתן הפרס פרופ'-משנה מתי סאס, פרופ' יואכים מאייר (אככן), המשנה לנשיא למחקר פרופ' וויין קפלן ופרופ' יועד צור

מימין לשמאל: פרופ’ סבסטיאן שמידט (יוליך), חתן הפרס פרופ’-משנה מתי סאס, פרופ’ יואכים מאייר (אככן), המשנה לנשיא למחקר פרופ’ וויין קפלן ופרופ’ יועד צור

מימין לשמאל: פרופ' לורנץ זינגהייסר (יוליך), מנהלת רשות המחקר במוסד הטכניון ריטה ברוקשטיין ופרופ' יועד צור

מימין לשמאל: פרופ’ לורנץ זינגהייסר (יוליך), מנהלת רשות המחקר במוסד הטכניון ריטה ברוקשטיין ופרופ’ יועד צור