חלוצי המהפכה הירוקה

אירוע הגמר של תוכנית “נוער שותה מים ודעת” התקיים החודש בטכניון

אירוע הגמר של תוכנית "נוער שותה מים ודעת" התקיים החודש בטכניון

אירוע הגמר של תוכנית “נוער שותה מים ודעת” התקיים החודש בטכניון

מאות תלמידים השתתפו באירוע הגמר של תוכנית “נוער שותה מים ודעת” שהתקיימה בטכניון ב-19 במרץ 2018. התוכנית מקדמת את המדע בקרב בני הנוער באמצעות למידה, פרויקטים ותחרויות בתחום השימוש במים ומטפחת גם שיתוף פעולה בין מגזרים שונים בציבור הישראלי. התוכנית מתקיימת בחסות משרדי החינוך והכלכלה, רשות המים, הטכניון, התעשייה ותאגידי המים בישראל וארגון “רוטרי” העולמי, ולאחרונה זכתה במקום הראשון מבין 1,160 תוכניות חינוכיות דומות ברחבי העולם בתחרות של רוטרי העולמית.

פרופ’ אלכס פורמן, ראש המכון לחקר המים ע”ש גרנד בטכניון, שיבח את התלמידים על שנה שלמה של השקעה בפרויקטים רלוונטיים ועל הצגת פתרונות לבעיות ממשיות. ד”ר אמנון שפי, מייסד חברת Hi-Teach המפעילה את התוכנית, הודה לטכניון על אירוח האירוע ועל ליווי הפרויקטים והסביר כי התוכנית מעניקה לתלמידים הזדמנות להתמודד עם בעיות מורכבות מהעולם האמיתי.

המרצה הראשי באירוע, עמי איילון, דיבר עם התלמידים על החדשנות הישראלית בתחום המים. איילון, ששימש יו”ר חברת נטפים, אמר כי “נטפים נולדה  ממפגש ייחודי בין אידאולוגיה לטכנולוגיה. החדשנות הטכנולוגית הישראלית חברה כאן לאידאולוגיה של הפרחת השממה וכך נולדה טכנולוגיית הטפטוף או המיקרו-השקיה: גישה שמאפשרת להניב יבול רב יותר בכמות פחותה של מים. במשך אלפי שנים אנשים התפללו לגשם, ונטפים הייתה החברה הראשונה שהצליחה לשלוט בצמח באופן מבוקר באמצעות שליטה במינוני המים והדשן שהיא מספקת לצמח באמצעות הטפטפת. כשאני שואל את עצמי מה יזכרו מישראל עוד 400 שנה, ברור לי שאלה לא העוצמה הביטחונית וההייטק אלא היותה של ישראל חלוצת המהפכה הירוקה.”

בפרסי הצטיינות זכו בתי הספר הבאים: שיח ג’ראח’ (הצטיינות בחקר    – כיתות י), טייבה (הצטיינות בחקר – ט), בית צפאפא (הצטיינות בחקר   – ח), דמוקרטי קשת זכרון יעקב (הצטיינות בחקר – ז), קשת ירושלים (הצטיינות בחקר  – ו), בית הספר קרית גת (בית ספר מצטיין), שעב (בית ספר מנחה), כרמיאל (מקוריות הצגה), טייבה ורגבים (שיתוף פעולה בין מגזרי), שעב וכרמיאל (שיתוף פעולה בין מגזרי), שפרעם (פתרון טכנולוגי מורכב), ישיבה תיכונית זכרון יעקב (שילוב מסורת וטכנולוגיה מודרנית), זכרון יעקב (פרס העיר המצטיינת), אום טובה (התקדמות בית ספרית), תלי גילה ירושלים (עבודה רב תחומית) כרמיאל (מקוריות אופן ההצגה, קרול פ”ת ודרכא בגין (מובילים בפתרון טכנולוגי).