הכנס השנתי ה-58 למדעי התעופה והחלל (IACAS)

בכנס יוצגו פיתוחים חדשים במגוון נושאים ובהם כלי טיס אוטונומיים, הקשר בין חלל ורפואה ואבטחת סייבר בעולם התעופה

השבוע יתקיים בתל אביב ובטכניון הכנס הישראלי השנתי ה-58 למדעי התעופה והחלל (IACAS). היום הראשון של הכנס יתקיים במלון דן פנורמה בתל אביב ביום רביעי (14 במרץ), והיום השני – בקמפוס הטכניון בחיפה (יום חמישי, 15 במרץ). מעבר להיבטים המדעיים מהווה הכנס פלטפורמה למפגש חברתי ועסקי.

בכנס יתקיימו הרצאות של טובי המומחים בארץ ובעולם בנושאים שונים בחזית הטכנולוגיה ויוצגו פיתוחים רבים ובהם כלי טיס אוטונומיים, טיסת מבנה בחלל והפרויקט הישראלי-צרפתי ונוס – לוויין מדעי לחקר משאבי כדור-הארץ. במסגרת הכנס תתקיים גם תחרות פרויקטים של סטודנטים מהטכניון.

את הכנס יפתח משה מדינה, סמנכ”ל הנדסה ופיתוח בתעשייה האווירית ויו”ר הוועדה המארגנת. מדינה, בוגר הטכניון (הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל), השתחרר מחיל האוויר בדרגת אל”מ לאחר שעמד בראש נציגות ישראל בפרויקט מטוס הקרב העתידי 35-F בוושינגטון.

אלוף (מיל’) עמוס ידלין, ראש אמ”ן לשעבר, יהיה המרצה המרכזי ביום הראשון. הוא יסקור את “מאזן הביטחון הלאומי של ישראל – קריאה לאסטרטגיה כוללת“. ידלין יתאר את מצבה הביטחוני של ישראל בעקבות האביב הערבי, הסכם הגרעין עם איראן ובחירתו של טראמפ לנשיאות ארה”ב ויציג את האסטרטגיה שעל ישראל לנקוט כעת.

אחריו ירצה פרופ’ אפרים גוטמרק מאוניברסיטת סינסינטי על החיבור בין הנדסת אווירונוטיקה וחלל ורפואה: “ממנועי סילון למיתרי הקול – החיבור בין הנדסת חלל, קול, שינה וחקר הלב.” ההרצאה תעסוק בתרומה הפוטנציאלית העצומה של המחקר וההנדסה בתחום תעופת החלל לעולם הרפואה. פרופ’ גוטמרק יקבל בכנס את הפרס הבינלאומי ע”ש פרופ’ מאיר חנין, הניתן לחוקרים בולטים על תרומה משמעותית בתחומי האווירונוטיקה והחלל.

 

אסתי פשין, גם היא מהתעשייה האווירית, תרצה על “בטיחות סייבר ובטיחות תעופה“. פשין, מהדמויות הבולטות בעולם הסייבר בישראל, תדבר על הצורך בשיפור אבטחת הסייבר במטוסים כחלק מבטיחות הטיסה.

 

לאורך היום יתקיימו מושבים מקבילים שיעסקו במחקרים ופיתוחים חדשים וחדשניים באקדמיה ובשיתוף פעולה עם התעשייה. בשני מושבים ייחודיים שיוקדשו לפרויקטים בתעשייה יוצגו פרויקטים מרכזיים וחשובים בתעשייה ובחיל האוויר ובהם “דרימליינר” (787) שחברת אל על רכשה לאחרונה מחברת בואינג ו”אדיר” (מטוס הקרב החמקן F-35) שישראל רכשה מלוקהיד מרטין.

אחר הצהריים יתקיים פאנל שיעסוק השנה בנושא יזמות החלל בישראל.

לראשונה יתקיים במסגרת הכנס יריד חברות סטארטאפ ומיזמים בנושא תעופה וחלל. אלה כמה מהחברות שיציגו את פיתוחיהן: ניורוקט (NewRocket) שפיתחה טכנולוגיה המשמשת להנעה רקטית על בסיס דלק ג’ל, ParaZero המפתחת מערכות בטיחות לרחפנים, nslcomm המפתחת טכנולוגיה לתקשורת מהירה על גבי לוויינים ו- OptiVectorהמפתחת קונספט חדש למסוקים.

 

בששת העשורים האחרונים מהווה כנס האוירונוטיקה השנתי אירוע מרכזי בחיי הקהילה האווירונוטית בישראל. משתתפים בו כ-500 מהנדסים, מדענים ומומחים בתחומי האווירונוטיקה והאסטרונאוטיקה מהארץ ומהעולם. בארגון הכנס שותפים הגופים העיקריים העוסקים באווירונוטיקה וחלל בישראל: משרד הביטחון וצה”ל, התעשיות הביטחוניות – התעשייה האווירית לישראל, רפאל, התעשייה הצבאית לישראל  ואלביט, וכמובן האקדמיה – הטכניון, אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת בן-גוריון. לכן משתתפים בו דרך קבע נציגים של חברות אווירונוטיות גדולות וקטנות העוסקות בפיתוח ובייצור בתחום.

 

יו”ר הועדה המארגנת של הכנס ה-58 הוא מר משה מדינה, סמנכ”ל הנדסה ופיתוח בתעשייה האווירית.

 

לתוכנית הכנס המלאה לחצו כאן