פרס ישראל ליהודה ויהודית ברוניצקי

הטכניון מברך את מייסדי קבוצת אורמת, אנשי חזון ועשייה וממובילי התעשייה הישראלית, על זכייתם בפרס ישראל על מפעל חיים בתחום התעשייה, וגאה בתרומתם הרבה לתעשייה ולחברה בישראל.

בני הזוג ברוניצקי תומכים כבר שנים רבות בחזון היזמות בטכניון ובחינוך דור ההמשך של היזמים הטכנולוגיים בישראל. “מרכז ברוניצה ליזמות” בפקולטה לתעשייה וניהול בטכניון הוקם בתרומת בני הזוג בשנת 2006 במטרה להעשיר את התרבות היזמית בטכניון ולעודד את התעשייה המקומית. זאת באמצעות הקמתן של חברות הזנק על ידי סטודנטים ובוגרי הטכניון.

השילוב בין ידע וחינוך אקדמיים לבין התנסות מעשית וחיבור לתעשייה מספק לסטודנטים בטכניון כלים לפיתוח רעיונות, להקמת חברות הזנק ולקידום היזמות הפנים-ארגונית בחברות גדולות. תוכנית BizTEC, המתקיימת במסגרת מרכז היזמות בטכניון, ליוותה את הקמתן של יותר מ-130 חברות הזנק שגייסו יותר מ-300 מיליון דולר. לאחרונה, אף תרמו בני הזוג ברוניצקי מלגות נוספות לסטודנטים שפיתחו מיזמים מבוססי חומרה.

יהודה הוא חבר בקורטוריון הטכניון – חבר הנאמנים של הטכניון. יחד עם דיתה הם תורמים רבות מזמנו לליווי סטודנטים בראשית דרכם היזמית.
בשנת 2007 העניק הטכניון לדיתה וליהודה ברוניצקי תואר “דוקטור לשם כבוד” על תרומתם “לפיתוחה של תעשיית טכנולוגית העילית בישראל ועל פיתוח טכנולוגיות חדשניות להפקת אנרגיה ממשאבים בלתי מתכלים – מאנרגיית השמש ועד לפסולת חקלאית”.

יהודה ברוניצקי גדל בעיר דרוהוביץ’ שליד לבוב (כיום באוקראינה). את דיתה, ילידת שכונת בורוכוב בגבעתיים, פגש בצעדת ירושלים בתחילת שנות השישים. ב-1965 הקימו השניים את אורמת, שפיתחה טורבינות לייצור חשמל ושורה של המצאות נוספות בתחום האנרגיה. לדברי יהודה, “דיברו אז על כך שבארץ אין נפט וצריך אנרגיה, אז דיתה רעייתי ואני מכרנו דירה בירושלים והקמנו את חברת אורמת.” בני הזוג ברוניצקי מילאו תפקיד מרכזי בהכשרת דורות של יזמים טכנולוגיים ובהפיכתה של ישראל לאומת הסטארט-אפ. הם הובילו את אורמת למעמד של חברה גלובלית המעסיקה כ-1,200 עובדים ומכירותיה מסתכמות ביותר מחצי מיליארד דולר בשנה.

 

יהודה ודיתה ברוניצקי (במרכז) עם מובילי מרכז היזמות בטכניון

יהודה ודיתה ברוניצקי (במרכז) עם מובילי מרכז היזמות בטכניון

יהודה ברוניצקי מעניק פרס לסטודנטים בגמר תכנית היזמות BizTEC 2017,

יהודה ברוניצקי מעניק פרס לסטודנטים בגמר תכנית היזמות BizTEC 2017

הענקת ד”ר כבוד ליהודה ברוניצקי

הענקת ד"ר לשם כבוד ליהודה ברוניצקי

הענקת ד”ר כבוד לדיתה ברוניצקי