דירות מן הים

סטודנטים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון עיצבו פתרונות דיור חדשניים העשויים ממכולות ימיות

סטודנטים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון עיצבו פתרונות דיור חדשניים העשויים ממכולות ימיות

סטודנטים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון עיצבו פתרונות דיור חדשניים העשויים ממכולות ימיות. המכולות תוכננו במסגרת “סטודיו אחד לאחד”. הסטודיו, בהנחייתו של אדריכל גיא אוסטרן ובפיקוחו של פרופ’ שמאי אסיף, יצר שיתוף פעולה עם חברת הבנייה המודולרית “ישראמרין”, שמימשה את הפרויקטים הזוכים. הדגמים הזוכים יוצגו בגודל מלא בהדריון ביום חמישי הקרוב, 1 במרץ 2018 בין השעות 10:00-16:00.

ראש המרכז לחקר העיר והאזור וראש ההדריון, פרופ’ שמאי אסיף, הסביר כי “הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון בוחנת שיתופי פעולה עם התעשייה לקידום פתרונות חדשניים בענף הבנייה. השנים הבאות יציבו בפנינו אתגרים גדולים יותר של קצב ואיכות מאלה הקיימים היום, ואנו מברכים את חברת ‘ישראמרין’ על התגייסותה לבחון, הלכה למעשה, את הרעיונות שפותחו על ידי הדור הבא של האדריכליות והאדריכלים הלומדים בפקולטה.”

במהלך הסמסטר נערכה תחרות תכנון בין הסטודנטים בסטודיו, ושני פרויקטים נבחרו והגיעו לשלב המימוש:

פרוייקט MECHOLAKIT של הסטודנטיות שני קלוג, תמר פרדקין ומריה שווץ מציג “קיט” להרכבת מעונות סטודנטים משישה מודולים קבועים של מכולות הניתנים להרכבה בהתאם לקהל היעד. באמצעות מכולות הנערמות לכדי מבנה שלם מציעות הסטודנטיות מגורים סביב חצר פנימית ואזורי פעילות משותפים, חלקם על גגות ירוקים השומרים על התנאים האקלימים הרצויים.

פרויקט COMPACTING של הסטודנטים איה גרייב, אור שטרית ורחלי קשי עוסק במודול הקומפקטי של המכולה ובהפיכתו ליחידת דיור נוחה המתאימה את עצמה לחייו של הסטודנט. זאת באמצעות מערכת ריהוט משולבת המתוכננת בהתאמה לצרכיו הבסיסיים של הסטודנט ולפעולות הנעשות במרחב המגורים.

לכתבה בXNET:

https://goo.gl/6BtqRZ