62 חברות השתתפו ביריד התעסוקה של הטכניון

לראשונה גייס הטכניון עשרות סטודנטים לעבודה במעבדות המחקר של הסגל האקדמי

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא בסיור ביריד. מימין לשמאל: דיקן הסטודנטים בטכניון פרופ' בני נתן, נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, ואורית פיור, מנהלת הגיוס של Amazon Web Services.

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא בסיור ביריד. מימין לשמאל: דיקן הסטודנטים בטכניון פרופ’ בני נתן, נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, ואורית פיור, מנהלת הגיוס של Amazon Web Services.

אלפי סטודנטים ובוגרי טכניון השתתפו ביריד התעסוקה של הטכניון שהתקיים בשבוע שעבר. היריד, שבו השתתפו 62 חברות מהמובילות במשק, התפרס על פני 145 ביתנים בכל רחבי הקמפוס. ביריד השתתפו חברות היי-טק מובילות ובהן אינטל, אלביט מערכות, אמזון,  אפל, אפלייד מטריאלס, מלנוקס, מרוול, סיסקו, Dell EMC, eBay וPayPal-. בנוסף, השתתפו ביריד חברות פיננסיות ובהן בלומברג, JP MORGAN וחברות לייעוץ ולניהול פרויקטים. כמו כן השתתפו ביריד חברת רפאל, רכבת ישראל, צים, משרד ראש הממשלה והתעשייה האווירית.

השנה, לראשונה, הציע גם הטכניון אפשרויות תעסוקה במחקר לסטודנטים שלו. זאת במסגרת תוכנית #סולמות, החושפת את הסטודנטים למחקר המתקדם המתבצע במעבדות הטכניון כבר במהלך לימודי התואר הראשון.

“לחברות הטכנולוגיה המובילות בארץ ובעולם יש ביריד נציגות מכובדת, המעידה על החשיבות שהן מייחסות לגיוס סטודנטים ובוגרי הטכניון,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא בסיור בין ביתני החברות. “לאחרונה דירג המגזין Times Higher Education את הטכניון במקום הראשון בעולם בהקניית כישורים דיגיטליים לבוגריו. הטכניון משקיע רבות בכך והשנה, לראשונה, אנו מציעים לסטודנטים שלנו הזדמנות להיחשף לעולם המחקר כבר במהלך הלימודים לתואר הראשון. זאת במסגרת תוכנית  #סולמות, המזמנת להם התנסות ורכישת ניסיון במעבדות המחקר של חברי הסגל בטכניון. תוכנית זו תעניק לסטודנטים שלנו העמקה והרחבה בתחומי הלימוד שלהם ותספק להם יתרון משמעותי בשוק העבודה.”

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא עם פרופ' אורית חזן, דיקנית לימודי הסמכה בביתן של תוכנית #סולמות ביריד

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא עם פרופ’ אורית חזן, דיקנית לימודי הסמכה בביתן של תוכנית #סולמות ביריד

“היענות הסטודנטים לתוכנית החדשה #סולמות היתה גדולה מאוד,” סיפרה פרופ’ אורית חזן, דיקנית לימודי הסמכה בטכניון, שיזמה את הפרויקט הייחודי. “התנסות זו תקנה לסטודנטים ערך מוסף לקורות החיים שלהם ולעתידם המקצועי, בין אם יבחרו בקריירה אקדמית כסטודנטים לתארים מתקדמים או כחברי סגל ובין אם יפנו לקריירה בתעשייה כיזמים או כשכירים.”

הביקוש ביריד היה לסטודנטים מכל הפקולטות. סטודנטים ובוגרים מהפקולטות להנדסת חשמל וממדעי המחשב היו המבוקשים ביותר על ידי החברות שהשתתפו ביריד, אך יחד עם זאת נרשמה גם עלייה משמעותית במספר החברות המחפשות סטודנטים מתחומי המדעים המדוייקים: מתמטיקה ופיזיקה ובתחומי ההנדסה – הנדסת מכונות, הנדסת חומרים, הנדסה ביו-רפואית ועוד.

תמי מלול, סמנכ”ל משאבי אנוש בחברת EQUASHIELD המשתתפת זו הפעם הראשונה ביריד של הטכניון, מחפשת סטודנטים ובוגרי טכניון בתחומי הנדסת המכונות, הנדסת חומרים והנדסה ביו-רפואית. החברה מתמחה בעבודה עם מערכות רובוטיות ומפתחת מערכת סגורה להולכת תרופות להגנה על הצוות הרפואי. החברה עוברת בימים אלה למפעל חדש ומגייסת לשורותיה עובדים נוספים.

 

“חשיפת הסטודנטים והסטודנטיות לשוק העבודה מסייעת בגיבוש תפיסתם בנוגע לעתידם המקצועי,” אמר דיקן הסטודנטים בטכניון פרופ’ בני נתן. “לחברות המשתתפות זו הזדמנות לקלוט כוח אדם איכותי ומוכשר. היריד יוביל ללא ספק להצטרפותם של בוגרים נוספים למאגר המכובד של בוגרי טכניון התופסים עמדות מפתח במגזר הציבורי, הביטחוני והתעשייתי ותורמים לעוצמתה הטכנולוגית של מדינת ישראל.”

ברוריה זומר-פדידה, ראש ראש היחידה להכוון קריירה ו IAESTE-בלשכת דיקן הסטודנטים בטכניון, אמרה כי “הטכניון מקיים בכל שנה שני ירידי תעסוקה שבהם משתתפות חברות רבות. במשך כל השנה אנו פועלים בערוצים מגוונים כדי להעניק לסטודנטים ולבוגרי הטכניון יתרון משמעותי בהשתלבות בשוק העבודה. הבוגרים שלנו מהווים את חוד החנית של המשק הישראלי. השנה נרשמה עלייה של 11% במספר החברות הכולל המשתתפות ביריד ועלייה של 15% במספר הביתנים, מה שמצביע על מגמת עלייה בביקוש לסטודנטים ולבוגרי הטכניון.”

חברת EQUASHIELD השתתפה לראשונה ביריד

חברת EQUASHIELD השתתפה לראשונה ביריד

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, דיקן הסטודנטים בטכניון פרופ' בני נתן וראש ראש היחידה להכוון קריירה ו IAESTE- ברוריה זומר-פדידה עם נציגי חברת PayPal

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, דיקן הסטודנטים בטכניון פרופ’ בני נתן וראש ראש היחידה להכוון קריירה ו IAESTE- ברוריה זומר-פדידה עם נציגי חברת PayPal