נחתם הסכם בין הטכניון למשרד המדע ההודי בתחום חקר החלל

מזכר ההבנות בין הטכניון ל- IIST – המכון ההודי למדע החלל ולטכנולוגיות חלל – ימסד את שיתוף פעולה בין שני המוסדות בתחום חקר החלל

 

פרופ' פיני גורפיל

פרופ’ פיני גורפיל

הסכם בין הטכניון למשרד המדע ההודי בתחום חקר החלל נחתם במהלך ביקור ראש הממשלה נתניהו בהודו. הקשר בין הטכניון והמכון ההודי למדע החלל ולטכנולוגיות חלל (IIST) נרקם בביקורו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בישראל בחודש יולי 2017. לאחרונה נפגשו בטכניון ראש סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע אבי בלסברגר וסגן נשיא סוכנות החלל ההודית ס.ו. שארמה. גם סגנית שגריר הודו בישראל, ד”ר אנג’ו קומר, ביקרה בטכניון.

לדברי פרופ’ פיני גורפיל, ראש מכון אשר לחקר החלל בטכניון, “הכוונה היא לקדם שיתופי פעולה בין שני המוסדות אבל גם בין המוסדות האקדמיים לגורמים שונים בתעשייה. הודו חזקה מאוד בתחום השיגור, ובסוף השנה הנוכחית נשגר על גבי המשגר ההודי PSLV את ‘סמסון’ – להק של שלושה ננו-לווינים שיטוסו בטיסת מבנה מבוקרת לראשונה בהיסטוריה. אני מעריך שההסכם שנחתם עם IIST יאפשר לנו להתקדם ביעילות רבה יותר בהקשרים מחקריים ויישומיים כאלה.”

המכון ההודי למדע החלל ולטכנולוגיות חלל נוסד בהודו בשנת 2007 כאוניברסיטת החלל הראשונה באסיה. מטרתו: הקניית השכלה איכותית בתחומי מדעי החלל וטכנולוגיות חלל לטובת תוכנית החלל ההודית. השותפות עם הטכניון מבוססת על פעילותו של מכון אשר לחקר החלל בטכניון ועל העובדה שהטכניון הוא האוניברסיטה הישראלית היחידה שבמסגרתה פועלת פקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל.

שיתוף הפעולה בין המוסדות יכלול מסלולים אקדמיים משותפים ופעילויות מחקר שבהם ישתתפו סטודנטים וחברי סגל משני המוסדות וכן מדענים מסוכנות החלל ההודית. שני המוסדות יקיימו חילופי סטודנטים ופוסט-דוקטורנטים, יפתחו אפשרות לתואר אקדמי כפול (משני המוסדות) ויעודדו ביקורים הדדיים של מדענים משני המוסדות כמו גם שיחות וידאו. זאת בנוסף לשיתופי הפעולה שפותח ההסכם עם גורמים בסוכנות החלל ההודית ובתעשייה ההודית.